Conceptronic Multimedia & Gaming Headset Review

Baudu 13 december 2011, 747 views

Conceptronic Multimedia & Gaming Headset

Pluspunten

• Zeer goedkoop
  • Licht gewicht
  • Zit goed
  • Lange garantie (5 jaar)

Minpunten

• Matige afwerking
  • Korte microfoon
  • Mogelijk slechte exemplaren in omloop

Features Score: 3
Opnamekwaliteit Score: 3
Reden van aanschaf
Headset gekocht omdat mijn oude headset het begeven had. Mijn headsets hebben heel wat te verduren omdat ik ze samen met mijn laptop overal mee heen sleep.

Omdat de in te schatten levensduur toch al niet zo lang is zocht ik naar een goedkope headset die wel comfortabel zit. Via tweakers kwam ik uit bij deze headset die verkocht werd voor iets minder dan 7 bij 4allshop.nl.

Eerste ontvangst
De headset zat netjes verpakt is een niet al te lastig te openen verpakking. Na aansluiten op de PC was de eerste ervaring met deze headset goed. Echter ik merkte al snel dat hij stoorde als je aan het geluidswieltje draaide. Hij maakte te weinig contact leek het. Voornamelijk bij lage volumesterktes wou een van beide kanten nog wel eens helemaal stil vallen. Niet echt een stereogeluid meer dus.

Vervangend exemplaar
Na 4 weken was ik het zo zat dat ik contact heb opgenomen met 4allshop.nl. Ik kon de headset kosteloos retour sturen. Binnen 4 dagen had ik een nieuw exemplaar ontvangen.

Dit exemplaar is echt nieuwer. De verpakking was iets anders en tadaa de volumeregelaar is compleet vernieuwd. Het punt dus waar het vorige exemplaar problemen mee had.

In gebruik
De headset zit lekker op je hoofd en is indien gewenst goed verstelbaar. Volumebereik is zeer goed te noemen. Ook voor (licht)slechthorenden bruikbaar.
De microfoon vind ik persoonlijk iets minder. Door de korte stang zit hij nogal ver van je mond af. Dit heeft soms invloed op opnamekwaliteit. (Met de oude headset dus)
Bij ontvangst zat de volumeregelaar niet goed dichtgeklikt. Iets slechtere afwerking dus.

Goede headset voor zijn prijs.

UPDATE 13-12-11

De nieuwe headset blijkt toch ook kapot te zijn. Nu blijkt dat de microfoon helemaal geen signaal geeft. Na overleg met 4allshop teruggestuurd. Heb een andere headset uitgezocht in dezelfde prijsklasse...

Conclusie voor mij met 2x een slecht exemplaar is helaas dat dit een slechte headset is. Toch denk ik dat als je een goed exemplaar treft dat je daar best plezier van kunt hebben.

Of ik heb dikke pech of dit is gewoon een headset met slechte overall bouwkwaliteit.

Heb jij ook een Conceptronic Multimedia & Gaming Headset?