Corsair USB Gaming Headset HS1 Review

Anvesi 1 december 2011, laatste update op 5 december 2011, 748 views

Corsair USB Gaming Headset HS1

Pluspunten

• Zeer goede Kwaliteit
  • Simpel te installeren
  • Flexibel

Minpunten

• Te lang ophouden kan irritatie opwekken

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 5
Note vooraf: Heb zelf deze headset na een competitie gewonnen en heb hem gelijk ge´nstalleerd en ingeplugt. Verder had ik hiervoor geen andere 'proffesionele' gaming headset, maar een ding van 10-15 euro.

Het eerst wat me opvalt is dat het gemakkelijk te installeren was; zo gepiept en het werkt zonder verder moeite (geluid Ún microfoon).
De kwaliteit is simpelweg goed.
Er is ruimte om de headset in te stellen op 5.1, en dit is goed te merken als dit aanstaat. Deze optie werkt dus heel fijn voor de meeste games, waardoor je een veel betere 3D indruk krijgt.
De microfoon werkt ook goed: na via teamspeak te hebben gesproken met verschillende mensen geven deze allemaal aan dat mijn eigen stem veel beter klonk.
Na een tijdje deze headset te hebben gebruikt, ben ik er enthousiast over en zou hem zeker aanraden aan andere.

Het enige minpunt is dat door het installeren mijn 2 kleine speakers niet meer schijnen te werken. Normaal wordt een headset gewoon herkend als headset, en zo omschreven en komen boxen apart te staat. Nu is het echter zo dat na de headset te installeren ik na het switchen van boxen voor bijvoorbeeld muziek het niet meer doet. De boxen zouden het moeten doen en staan aan: maar er komt geen geluid meer uit!
Hiernaast heb ik af en toe ook last van 'uitval'. Dit houdt in dat als ik bijvorbeeld aan het gamen ben, het geluid af en toe gewoon wegvalt, waarna het na ongeveer 45-60 seconden weer terug komt. De reden weet ik tot dus ver niet: maar het is wel wat om rekening mee te houden.

Edit: na windows opnieuw te hebben ge´nstalleerd werkt alles prima. Het preciese probleem is dus niet aan te geven, maar alles werkt nu weer prima. Verder is ook de kwaliteit nˇg beter, alleen maar extra dus.

Ondanks de rant zou ik de corsair zeker uit proberen: Ą75-Ą80 lijkt veel, maar er staat over het algemeen een uitstekende kwaliteit tegenover en zal hij nog lang mee gaan.

Heb jij ook een Corsair USB Gaming Headset HS1?

in windows moet je je boxen terug instellen als standaard uitvoer apparaat. dit komt omdat de headset usb is aangestuurd.
Dat weet ik sygys, en dat doe ik ook. Ondanks dat feit komt er geen geluid meer uit mijn boxen.
windows kent geen verschil tussen 2 geluidskaarten en ziet de usb geluidskaart als primaire kaart en schakelt de andere uit (tenminste bij mij met steelseries h5v2 usb).
als ik mijn usb eruit trek dan werken de speakers die op de andere geluidskaart zitten pas weer.
Heb ondertussen Windows 7 opnieuw ge´nstalleerd op mijn PC, en nu draaien beide prima op mijn PC. Verder opnieuw drivers ge´nstalleerd en is het geluid van nˇg betere kwaliteit. Echte 5.1, geweldig. Blij dat ik dat heb gedaan :)