Specificaties 2,2" display, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung U600 Zwart Review

DianeKoster 28 juli 2007, 1.483 views

Samsung U600 Zwart

Pluspunten

• Mooi,
  • Mooi,
  • Plat,
  • Mooi,
  • Erg mooi scherm,
  • Basisfunctionaliteit om te bellen is compleet aanwezig, met Bleutooth en goede camera en
  • Vooral mooi

Minpunten

• Combinatie van touchscreen knopjes en klik-knopjes
  • Touchscreen knopje van correctie-functie raak je onbedoeld makkelijk aan

Mijn dochter heeft een Samsung U600 bij elkaar gespaard en heeft hier nu twee maanden ervaring mee op gedaan. Ik heb het aparaat zelf ook bewonderd en gebruikt. Hier onze ervaringen.
De Samsung U600 is een prachtige superplatte GSM. 3 Mp camera, flits, inzoomen filmpjes, het kan allemaal. En een prachtig schermpje!
Het Samsung menu is voor een Nokia gebruiker wel even wennen. Maar het zit logisch in elkaar en er zijn een stuk minder mogelijkheden dan een Symbian smartphone dus dat maakt een en ander ook overzichtelijk.
Wel heeft het mbv de 5 richtingen toets in het midden een aantal snelmenu's en heeft het een zelf in te richten "mijn menu". Dit maakt het kiezen van veel gebruikte functies lekker snel.
De agendafunctie is beperkt ten opzichte van een smartphone. Je kan er wel afspraken in kwijt, ook kun je deze dagelijks, wekelijks en maandelijks herhalen, signaal toevoegen en een notitie. Maar het overzicht dat je van je afspraken kunt krijgen is matig. In het maandelijkse overzicht zie je alleen een rood hoekje per dag dat je een of meer afspraken hebt. Alleen als je doorklikt krijg je in de dagweergave de afspraken te zien. Het weekoverzicht geeft grijze blokjes op de plaats van afspraken, maar de tekst is alleen te zien als je erop doorklikt naar dagweergave.
Maar hier koop je deze telefoon ook niet voor. Het gaat om het uiterlijk en de basis telefoon eigenschappen, maar wel met bleutooth, leuke camera en goede toegankelijkheid van de overige functies.
Deze basisfuncties zijn makkelijk te bedienen. Ik moest zelf erg wennen aan de combinatie van touch-knopjes en de gewone klik-knopjes, maar mijn dochter vindt dit juist supergaaf. Ook had ik last van het ongewenst aanraken van de correctie-toets waardoor ik steeds uit de menu's vloog. Mijn dochter heeft hier soms nog last van, maar is er nu aan gewend.
Wat verder positief opvalt:
De T9 werkt erg fijn met tijdens het typen de opties in een pull-down menuutje, zodat je al na een paar letters het betreffende woord kunt kiezen door naar beneden te scrollen.
Shortlist van namen om uit te kiezen voor het versturen van een bericht.
Toestel blijft erg mooi, wordt door dochter in broekzak gedragen in een I-pod-sock.

Heb jij ook een Samsung U600 Zwart?

Maar wat vind je nou van het design? }:O