Acer H5360 (EY.K0701.013) Review

Rasjan 16 november 2011, laatste update op 15 februari 2012, 1.779 views

Acer H5360 (EY.K0701.013)

Pluspunten

• hoge kwaliteit voor weinig geld
  • 3D ondersteuning
  • relatief stille ventilator
  • opstarten binnen 20 seconden

Minpunten

• geen Full HD
  • eco-modus maakt kleuren grauw
  • licht opbrengst is enkel voldoende in goed verduisterde ruimte

Contrast / helderheid Score: 5
Ik heb deze beamer nu al bijna een jaar en gebruik hem regelmatig. Ik heb hem op het moment aan mijn Playstation 3 hangen en zo af ook mijn MacBook Pro.

Ik gebruik hem het meest voor filmkijken en heb daar ook niets over te klagen. Je krijgt een geweldig mooi helder beeld met goede kleurweergave en een prima contrast. Nu moet ik erbij zeggen dat ik altijd de gordijnen dicht doe en het zo donker mogelijk maak. Doe ik dit niet dan is er uiteraard geen plezier aan een beamer te beleven en al helemaal niet als je een kamer hebt met een enorme licht inval van buiten.

Ik heb hem zo'n 2,2 meter van het scherm aan het plafond gehangen en dan heb ik een beeldbreedte van ongeveer 125 centimeter. Er zit een auto-keystone functie op en die werkt opzich heel praktisch als je hem ergens snel wilt opzetten en een presentatie moet geven maar je krijgt hem pas "perfect" als je de keystone handmatig instelt. Het menu is prima te navigeren en dat zal dan ook voor niemand een probleem zijn.

Er zit tevens ook een speakertje in die piept als je hem aan of uit zet maar tevens kan die speaker ook het geluid van je computer of console weergeven. Dat is natuurlijk niet van top kwaliteit maar ik moet echt zeggen dat het een uitkomst is voor snelle set-ups en alles blijft prima hoorbaar mits je niet direct in de straal van de speaker zit. Dan krijg je namelijk een gruwelijke resonantie te horen die zelfs pijnlijk kan zijn. Audio gaat dan via de HDMI en dit moet je instellen op je computer of console en is qua volume te regelen via het menu van de beamer.

3D ondersteuning: Ja die zit er op ook al geeft Tweakers dat niet weer tussen de specificaties. Ik heb het enkel nog nooit gebruikt aangezien ik geen nVidia GPU bezit. Maar stereoscopische 3D werkt wel mits het maar statisch is. Hiervoor gebruik ik bioscoop brilletjes en dat werkt natuurlijk prima en ziet er altijd leuk uit, zo thuis op een groot scherm.

De eco-modus maakt de kleuren een beetje grauw en zorgt ook voor minder licht opbrengst dus ik gebruik het nooit maar het zou voor een extra 1000 uur leven voor je lamp betekenen.

Verder is de beamer relatief stil in vergelijking met andere. En zodra je film kijkt dan merk je het toch al niet meer aangezien er toch altijd wel film geluid aanwezig is en dat geld uiteraard ook voor games.

Heb jij ook een Acer H5360 (EY.K0701.013)?

Ik lees dat je de beamer op zo'n 3,5 meter van het scherm opgehangen hebt en de breedte van je scherm 1,25 meter is. Heb interesse in deze beamer maar ben beperkt in gebruik van afstand tot scherm en schermbreedte. Nu kun je op projectorcentral uitrekenen wat de maximale en minimale schermbreedte (of diagonaal) is voor deze beamer. Volgens die site kun je een schermbreedte gebruiken tussen de 2,07 en 2,26 meter bij een afstand van 3,5 meter tot het scherm. Ik ben benieuwd of die 1,25 van jou een foutje is en 2,15 moet zijn of dat dit echt klopt en de site niet juist is.
Aha ik heb inderdaad een fout gemaakt:
In mijn geval hangt de beamer op een afstand van +/- 2 meter van de lens tot het scherm. De breedte van het beeld klopt wel. Ik heb verder geen idee of de site correct is maar ga er vanuit dat het met deze gegevens wel overeen zal komen.

Voor eventuele vragen over deze beamer kunt u die in een reactie hierop achterlaten.

MVG,
RippedJJ
Heb dezelfde beamer en heb al meerdere malen films in 3D gekeken en ook dat is van zeer goede kwaliteit!! Vooral Avatar is net zoals in de bioscoop!! Mocht je een niet al te dure beamer zoeken dan kan ik deze zeker aanbevelen.
Hoe werkt dat dan precies? Gewoon een media speler 3D materiaal laten aanbieden en je bioscoop bril opzetten?
Nee was het maar zo eenvoudig.

Ik doe het als volgt.

Ik speel een SBS (side-by-side) film af op mijn computer met NVIDIA 3D Vision Video Player. De pc moet ook een nVidia videokaart hebben samen met de 3D nVidia kit bestaande uit een shutterglass bril en een emitter (deze communiceert met de bril).
Uiteraard moet in dit geval de beamer 120 Hz ondersteunen. Ik heb de EVGA GTX460 videokaart en deze is dan d.m.v. HDMI gekoppeld aan de beamer.

Het resultaat is echt te gek en kan het iedereen die 3D te gek vind aanbevelen. MOcht je nog vragen hebben dan hoor ik dat wel.

Hier vind je echt alle informatie:

[Reactie gewijzigd door Spiritual89 op 18 februari 2012 12:52]