Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Klipsch Image S4i (Wit, Zwart) Review

gast 4 november 2011, laatste update op 4 november 2011, 3.978 views

Klipsch Image S4i (Wit, Zwart)

Pluspunten

• Hele fijne pasvorm;
  • Ingebouwde microfoon + buttons voor de iPhone, iPod, iPad of Macbook
  • Heel erg prima geluid, bas is goed in balans;

Minpunten

• Ziet er een beetje goedkoop uit

Sinds anderhalve jaar gebruik in in-ear headphones voor m'n iPhone. In het begin gebruikte ik de standaard Apple iPhone oordopjes, daarna de Apple In-Ears en nu de S4i van Klipisch.

Toen ik anderhalf jaar geleden m'n eerste in-ears kocht ervoer ik een wereld van verschil. Ik hoorde details, het was een fantastische ervaring. Alsof je van laptopspeakers naar een goede set speakers gaat.

Hetzelfde ervoer ik wederom toen ik enkele maanden geleden de S4i van Klipisch op Singapore Airport heb gekocht voor $160 SGD (¤ 90,--). Wederom een wereld van verschil vergeleken de Apple In-ear headphones terwijl de prijsklasse hetzelfde is.

Het geluid klinkt ook in deze headphones heel gaaf. Er is een fijne bas aanwezig zonder te overheersen. De belangrijkste vooruitgang die ik ervaar is het ultieme draadcomfort van deze set. Waarbij de Apple In-Ear regelmatig niet lekker zat of er half uit gleed is deze pasvorm bijzonder goed. Vermoedelijk heeft dat te maken met de alternatieve vorm van het silicone in-ear gedeelte. In plaats van rond is het ovaal. Voor de geluidservaring maakt dit veel uit, als de oordopjes niet goed zitten komt het geluid minder goed over.

Een ander groot verschil is dat deze headphones minder schoongemaakt hoeft te worden. Natuurlijk is het belangrijk om je eigen oren schoon te houden omdat er anders oorsmeer in komt, maar bij de Apple In-Ear phones ging dat te ver. Ik heb veel in het vliegtuig gezeten met de headphones en ik moest de Apple In-Ear zelfs tijdens de vlucht regelmatig uit elkaar halen en met water schoonmaken omdat er er een minuscuul beetje oorsmeer het geluid blokkeerde, best vervelend. Dit probleem heb ik bij de Klipisch S4i totaal niet. Het heeft een andere bouw waardoor het A) makkelijk schoon te maken is, B ) überhaupt niet gelijk het geluid wordt geblokkeerd als het een beetje smerig is.

De bouwkwaliteit komt niet fantastisch over. De aansluiting voelt bijna een beetje goedkoop. De geluidskwaliteit van de microfoon en de knoppen is prima. De bijgeleverde hoes is prima maar stelt niet zo veel voor.

Heb jij ook een Klipsch Image S4i (Wit, Zwart)?

Heb al 2 jaar dezelfde headphones en ik gebruik ze ook tijdens het sporten. De knopjes van de remote waren na 5 maanden defect, evenals de mic, waarschijnlijk door de transpiratie. De draden zijn nog wel in tact.

Bedankt voor de review, mogelijk kan je 'm nog verbeteren als je je mening over het geluidsweergave verder differentieert, bijv. weergave van hoge, midden en lage tonen, tevens tijdens verschillende soorten muziek / of waar jouw voorkeur ligt.
Thanks.
Ik kan niet zo veel zeggen over de geluidsweergave. Voor mij klinkt het goed, maar ik heb niet al te veel ervaring met andere producten uit dezelfde prijsklasse dus daar kan ik niet te veel over zeggen. Behalve dus dat de lage tonen vergeleken de Apple In-ear een stuk beter is.
Hoe ervaren je gesprekspartners de werking van de microfoon in bijvoorbeeld een tochtige setting? :)
Ik heb er laatste mee gefietst en gebeld en dat ging helemaal prima. Ik was goed te verstaan. Ik heb nog te weinig ervaring met het buiten bellen om echt een goede conclusie hierover te brengen.
Heeft u deze headphones / kleine headset ook al is geprobeerd met een andere smartphone? Bijvoorbeeld een android smartphone? Ik zou namelijk graag willen weten of "controltalk" werkt op android. :)

Verder is de review een klein beetje kort, heb je de oortjes bijvoorbeeld eerst laten inspelen? En hoeveel "oordopjes" worden erbij meegeleverd? :+
Wel geprobeerd op een iPad en daarop werkt het prima. Ik heb geen andere smartphone. Drie maten oordopjes, S/M/L. Ik heb het in laten spelen ja. Tsja veel meer kan ik er als amateur niet over kwijt hoor 8)7
Ik gebruik de s4i voor een android phone, terwijl er ook een androidversie voor dezelfde prijs is. Enige verschil is dat de iphone twee extra knoppen heeft. De iphone vedsie werkt gewoon op een android, met uitzondering op de twee knoppen na. Daarnaast heeft klipsch nog een android app om de knop in te stellen.
je zegt de bas is goed in balans. echter luister ik veel hiphop en dubstep dus ben ik echt op zoek naar oortjes (in-ear) met een goede stevige bas (en nee ik wil geen Beats By Dre :) )

kan je me hier dus iets meer over vertellen?

Thanks
Ik heb niet veel vergelijkingsmateriaal in deze prijscategorie, dus dat maakt het lastig. Vergeleken de Apple In-Ears komt er een behoorlijke bas uit, maar dat komt denk ik meer doordat de Apple In-Ear nauwelijks bas weergeeft. De bas is zeker aanwezig maar niet dominant, dus als je echt stevige bas wilt vraag ik me af of dit de beste keuze is.
De beats en a-jays zijn echt een niveau lager vergeleken met deze klipsch. Het geluid vd klipsch is echt minstens twee keer zo goed. Als je echt een fanaat van bass bent en een iphone hebt, dan raad ik v-moda's aan. Deze hebben iets minder goed geluid dan klipsch, maar de bass is echt enorm. Voor veel mensen net iets te. Maar als je van de bass bent dan is dat zeker het overwegen waard.