Trust GXT 16 Wireless Gaming Headset Review

Vocalise 31 oktober 2011, laatste update op 31 oktober 2011, 855 views

Trust GXT 16 Wireless Gaming Headset

Pluspunten

• Goed bereik.
  • Zuiver geluid in en uitgaand.
  • Snel geladen, lange accu duur.
  • Plug n play.

Minpunten

• Klemming op de oren na lange periodes.

Features Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 5
Ik ga een korte omschrijving van de headset geven.
Thuis zit ik tegenwoordig aan de woontafel achter de laptop, mijn vrouw kijkt graag een serie of programma op tv en dat resulteerde nogal eens in een mengelmoes van geluid.

Hiervoor een Trust headset met draad gehad van onbekende afkomst (Dumpshop voor 5 euro).
Kwalitatief niet super maar voldeed prima, echter de draden werden vakkundig verwijderd door mijn puppy van 5 maanden oud.

Na lang zoeken deze headset besteld omdat de prijs/kwaliteit volgens internet reviews prima in verhouding lagen.

Verpakking geopend, dongel eruit gehaald en koptelefoon aangezet, direct verbinding, koptelefoon en microfoon direct herkend en ingeschakeld onder windows 7 home 64.

Levensduur accu is perfect, 10 tot 12 uur zonder issue.
Laadtijd 1 tot 2 uur.
Microfoon is opte klappen waarmee deze ook direct wordt uitgeschakeld dus geen kinderen als achtergrond geluid omdat je dan de microfoon even wegdraaid.

Volume is met de buitenste oorschelp harder en zachter te zetten en ook dit werkt vlekkeloos.

Ontvangst sterkte, nou ja als ik beneden de laptop heb aanstaan en de zolder kan opruimen met muziek in de koptelefoon is 15 meter gegarandeerd :)

Je bent kraakvrij en glashelder te verstaan door de microfoon op ventrillo/Skype en teamspeak.
Ook de kwaliteit van het ontvangen geluid is subliem te noemen, 2 van mijn vrienden hebben de fatality headset en qua geluid doet deze er zeker niet voor onder.

Enige minpunt is de vorm van de koptelefoon.
Dit zijn geen schelpen die over je oor vallen, maar op je oor klemmen.
Na een paar uur begint dat toch wel zeer te doen en zul je noodgedwongen de schelpen wat meer naar benden of boven afstellen om het drukpunt te verleggen.
Dit heeft op de kwaliteit/volume van geluid geen effect maar is wat lastig.

Al met al een goed tot zeer goed, en misschien als de koptelefoon wat langer dan 1 week in gebruik is dat er wat meer rek in de vorm komt waardoor de klemming wat minder wordt.
Dat zal ik dan updaten, maar het is voor mij gezien de prijs en kwaliteit een overkoombaar probleem.

Heb jij ook een Trust GXT 16 Wireless Gaming Headset?