Specificaties Videokaartkoeling (actief gekoeld) - Bekijk alle specificaties

Zalman VF700-Cu Review

bFunk 19 april 2005, 199 views

Zalman VF700-Cu

Pluspunten

• Mijn kaart is een graadje of 10 koeler geworden en maakt ook nog minder herrie (met OC).

Minpunten

• tot nu toe geen

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 4
Ik was simpelweg verbaasd hoe eenvoudig het was om deze koeler te installeren. Ik had hiervoor wel veel ervaring met het in elkaar zetten van een PC en het aansluiten van kaarten etc. Ook heb ik voor mijn huidige PC zelf de boxed koeling op de AMD gezet.

Bij het installeren van deze koeler dacht ik dat ik een hoop zweet werk tegemoet kon zien, maar na het voorzichtig verwijderen en schoonmaken van alle componenten, installeert het zichzelf. Kijk wel even op www.zalman.co.kr. Daar staat een flash animatie die het verhaal nog even overzichtelijk duidelijk maakt.

Ik zag vooral op tegen het uitsmeren van de koelpasta omdat er standaard geen verdeelmesje wordt meegeleverd, maar met een stukje plastic heb ik het ruw verdeeld. Door het aanschroeven van de koeler wordt automatisch voldoende uitsmering verkregen zodat de GPU volledig wordt afgedekt en gekoeld door de VF700-Cu.

Mijn videokaart ziet er nu eigenlijk mooier uit dan voorheen omdat de standaard geleverde XFX koeler vooral groot was en veel plastic bevatte, terwijl er nu blauwe koelvinnen op de geheugenchips zitten en die mooie koperen VF700- Cu over de GPU zit.

Heb jij ook een Zalman VF700-Cu?