Corsair Gaming Audio HS1-A Gaming Headset Review

Preau 18 oktober 2011, laatste update op 18 oktober 2011, 1.492 views

Corsair Gaming Audio HS1-A Gaming Headset

Pluspunten

• Superstevig en groot
  • Geluidskwaliteit
  • Extra oorschelpen

Minpunten

• Volumeregelaar te ver van headset

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 5
Bij deze een review van de Corsair HS1-A gaming headset die ik ongeveer een maand geleden gekocht heb.

Inhoud van de doos
  • De headset
  • 2 Lederen oorschelpen
  • Handleiding
De handleiding zit erg goed verstopt, namelijk op de achterkant van de binnendoos.
De extra oorschelpen zijn erg handig en kunnen naar persoonlijke voorkeur omgewisseld worden. Standaard zitten die van stof erop maar er zijn ook lederen oorschelpen (op de foto zitten die van leder erop).

Features

Op de extra oorschelpen na heeft de Corsair HS1-A geen features die niet standaard zijn voor een headset. Aansluiting gebeurt door middel van twee 3.5mm audio plugs.

Aan de kabel zit een volumeregelaar en een knop om de microfoon te dempen.

De extra oorschelpen vind ik echt een leuke toevoeging. Als je eenmaal uitvogelt hoe je ze moet verwisselen is dit heel erg eenvoudig. De geluidsweergave verandert ook echt als je de oorschelpen verwisselt. Zelf ben ik voor de lederen oorschelpen gegaan omdat ik die lekkerder vind zitten.

Kwaliteit Geluidsweergave
Het geluid van deze headset ervaar ik als prima, niets speciaals maar dat had ik ook niet verwacht van een headset van 40,-.

Als je de oorschelpen verwisselt heb je ook echt een ander geluid. De lederen oorschelpen geven een net wat hardere bass dan die van stof.

Kwaliteit Geluidsopname
Ook de geluidsopname vind ik prima. De microfoon komt niet echt tot voor mijn mond maar vangt het geluid toch goed op.

Gebruiksgemak
De headset is makkelijk in gebruik. Hij zit ook erg comfortabel en past gemakkelijk op je hoofd.

Een minpuntje is wel dat de volumeregelaar aan de kabel erg ver van de headset zelf af zit. Als ik op mijn stoel zit hangt deze bijna op de grond. Ik moet hem dus eerst 'inhalen' alvorens ik hem kan gebruiken.

Het vervangen van de oorschelpen lijkt op het eerste gezicht lastig, maar als je het eenmaal door hebt is het een fluitje van een cent.

Hij is goed inklapbaar waardoor je hem een stuk kleiner kan maken en makkelijker mee kan nemen.

Bouwkwaliteit en afwerking
Hier scoort deze headset echt punten voor mij. De headset is heel erg stevig en groot. Ik heb ruimte over terwijl het bij de meeste headsets maar net gaat met mijn hoofd :P.

Ik heb vaak dat headsets snel kapot gaan maar dit zie ik bij deze headset niet gebeuren. Ook de kabel heeft extra bescherming zodat deze minder snel beschadigt.

De prijs voor deze headset is op het moment van schrijven ongeveer 40,-. Dit vind ik zeker het geld waard omdat ik denk dat je erg lang met deze headset kan doen en hij prima geluid geeft. Je moet geen professionele audio verwachten maar dat heb je in deze prijsklasse.

Prima 'bang for your buck'!

Heb jij ook een Corsair Gaming Audio HS1-A Gaming Headset?

Toen deze in de winkel kwam vond ik het al een mooi ding, hoewel ik absoluut niet van headsets houd.

Nu ik jou review heb gelezen neig ik sterk deze toch te kopen!

Je review leest lekker weg :) en verteld precies de dingen wat ik belangrijk vind.
Hoe vond je de oorschelpen?