Specificaties DLNA -support, WiFi, 256MB - Bekijk alle specificaties

Popcorn Hour PopBox V8 256MB Review

Il Duce 17 oktober 2011, laatste update op 17 oktober 2011, 3.642 views

Popcorn Hour PopBox V8 256MB

Pluspunten

• Speelt alles af

Minpunten

• geen ondersteuning voor forced subs
  • slechte afstandsbediening
  • crasht continu

Geluidskwaliteit Score: 4
Ik heb de popbox v8 een paar dagen geleden gekocht als mijn eerste streamer, vooral voor het spelen van HD films en tv series van mijn NAS.

In de basis is dit wel een veelbelovende speler: klein, goedkoop en speelt alles af wat ik heb geprobeerd (vooral HD wmv en mkv bestanden, plus wat dvd's en blu-ray rips).

Helaas is de uitvoering uiteindelijk wat minder:
  • Forced subtitles worden niet ondersteund (ongelofelijk maar waar)
  • De afstandsbediening is het meest goedkoop aanvoelende, gammele ding wat ik ooit gebruikt heb
  • En het belangrijkste: hij crasht continu tijdens het afspelen van content. Maakt niet uit of het HD of SD is, na ong. een half uur spelen reageert hij niet meer op de afstandsbediening en moet je de stekker eruit trekken om hem te resetten
Mijn advies: koop wat anders.

(Zie ook: http://forum.popbox.com/showthread.php?tid=1616 , ik ben niet de enige met deze problemen)

Heb jij ook een Popcorn Hour PopBox V8 256MB?

Reviews door de redactie

Gisteren is er een nieuwe firmware update uitgekomen die de problemen met de afstandsbediening moet fixen. Volgens het forum zijn er nog wel bugs maar er wordt aan gewerkt. Hopelijk krijgen ze het voor elkaar, dan kan ik mijn bestelling plaatsen voor dit kastje.

[small]Release Date: 4 November 2011
Firmware Version: 05-01-111025-23-POP-418-000

Changes in this firmware:

1. Video and Audio playback
- Fix HD audio drop out when in pass-through mode (#5002236)
- Fixed disc auto play not working (#5002292; #5002703, #5002704, #5002662).
- Fixed some BDs in Simple BD caused reboot (#5002775).
- Fixed issue in SimpleBD playback, which cannot get next file in multiple ts movie when switching title.
- Fixed gapless audio skip small file issue.
- Fixed subtitle not persistency in playlist/repeat mode.
- Enable BD navigation 'File view' and 'Prompt' in setup page.

2. System
- Fixed IR become unresponsive
- Fixed USB DVD/BD ROM cannot be detected without rebooting the player (#5002289).
- Added new driver for WN150
- Fixed WN150 cannot connect to TKIP.
- Added signal strength and security lock icon beside SSID for WN150 WiFi dongle.
- Fixed issue where setting cannot be saved when changing from non secured to secured connection on same SSID.
- Fixed SSID do not auto refresh after getting connection while using WN150 WiFi dongle.

3. UI
- Added support to AVCHD, CDi, BDRE and BDROM Disc
- Added support to hebrew language detection for info (title, plot, rating, cast and director will align to right)
- Able to add SMB/NFS network paths as shortcuts at file browser and not limit to the root folder only
- Fixed other bugs

Known issue
- with framerate sync on, playback may take up to 30 seconds to start
[/small]
Hoe heb je 'm aangesloten? HDMI->TV of HDMI->receiver->TV?
Hoe heb je de shares gemount? Als smb/nfs?

Vreemd dat de remote zo crappy is, ik heb een PCH A-100 gehad, en heb nu nog een HDX-1000 en een PCH A-210 en vind al deze remotes eigenlijk prima. Moet ik wel zeggen dat ik op in de woonkamer een Harmony One gebruik.

Maar als ik dit zo hoor stel ik m'n A-210 -> Popbox V8 "upgrade" nog maar even uit. Ik had wel interesse in de snellere GUI en film-info, maar vastlopers moet ik niet hebben, dat is juist net de redenen voor zo'n doosje: plug and play, geen gezeik zoals met een htpc.
Direct met HDMI op mijn TV. Ik weet niet hoe snel de GUI op een A210 is, maar ik vind deze niet bijzonder snel. Maar zoals gezegd is dit mijn eerste mediastreamer, dus misschien is dit normaal.
Misschien even 2 weken wachten op de A-300, dat is de volwaardige opvolger van de A-210. Ik zie in dit apparaat (Popbox) meer een poging om in de budget en plug and play markt te springen zoals AC Ryan bijvoorbeeld heeft gedaan met de Mini.
En je hebt wel de laatste firmware?
Ja, die van 7 oktober is de nieuwste. Neem aan dat ze de crashing issue nog wel zullen fixen in een toekomstige firmware update
Ik gebruik hem nou al 2 weken intensief en ik moet zeggen dat dit waardige upgrade is voor mijn "oude" PCH A-110 (die ongelooflijk onhandig, traag en vrij onstabiel was).

de pluspunten in mijn ogen
+Speelt alles af
+Apparaat zelf is klein, geen fan, geen HDD die herrie maakt
+UI is simpel en werkt snel (heel snel in vergelijking met A-110)

als je een hdd in je unit wil hebben moet je verder zoeken in een hogere klasse.
Ik stream alles van een NAS en dat werkt vlekkeloos
Ik heb hetzelfde probleem.

Afspelen gaat prima maar op een gegeven moment reageert de AB niet meer.
Einde van de film is dan zwart.

Harde reset nodig.
Formaat maakt niet uit.

Korte afleveringen gaan wel goed. 20 min serie gaat prima.
Gaat dus fout ergens tussen de 20 en 50 minuten.

Als ze dit snel fixen is het een mooi apparaat. Ik heb de 110 en A200 ook. Deze gaat veel sneller door het menu heen. Vooral de info opvragen van een media bestand is erg mooi en handig.
het menu is handig en simpel.
Gekocht bij HDSupplies. Ben nu met hun aan het mailen om te kijken of we meer te weten kunnen komen.
Woensdag heb ik de Popbox V8 aangeschaft en vrijdag weer terug gebracht. Het enige goede aan het apparaat is dat het snel is en dat het alles afspeelt. Maar daar is ook alles mee gezegd. Het apparaat heeft een hoop potentie maar hoe het nu functioneerd had het nog niet op de markt mogen komen. Wanneer de grootste bugs uit de firmware zijn gehaald dan is het een erg interessant apparaat en misschien overweeg ik dan alsnog om Popbox V8 te kopen en mijn Playon HD mini te vervangen. Het Forum van Popbox loopt vol met klachten ivm het niet functioneren van Popbox V8, maar er is totaal geen reactie van de kant van Popbox zelf op de klachten.
Hier helaas ook slechte ervaringen met de Popbox V8. Ik zocht een oplossing om alle media probleemloos en zonder moeite af te spelen, maar dat lukt hiermee niet.

Als eerste had ik problemen om bestanden op een netwerkshare vanaf Windows 7 (wat misschien het probleem kan zijn) te zien, athans .avi en de reguliere bestanden werden wel weergegeven en afgespeeld, maar in mappen met .mkv bestanden bleef het apparaat oneindig laden/indexen. Toen maar mbv. usb- sticks & schrijven wat wel goed ging.

Zojuist gehad dat een film stopt na anderhalf uur (terwijl het bestand verder wel goed lijkt), en het is niet mogelijk om de time seek te gebruiken of stukken vooruit te springen, behalve fast forward (x8) wat niet echt opschiet.

Had al ruim een week geleden een mail gestuurd naar de support maar tot op heden nog geen reactie gehad. Ik raad je aan het advies van de reviewer te volgen: koop wat anders.
Vanmiddag ook een Popbox V8 gehaald als vervanger voor mijn C-200 eerste serie kijken ging goed...Daarna speelde die helemaal niets meer af???

Verder had ik melding nieuwe software aanstaan na dat ik de laatste software gedownload heb via het forum en erop gezet heb..start de Popbox iedere keer op en geeft de melding dat er nieuwe software geinstalleerd kan worden???Ik heb het in het menu nu maar even uit gezet.

Dus voorlopig stop ik de Popbox maar weer in de doos tot dat er betere software voorhanden is..Mijn advies even nog niet kopen.

Ik had voor de spielerei ook nog een Egreat HD Media Tank aangeschaft die heb ik nu voor de armoede maar voorzien van de laatste A-110 software en alle series en films doen het nu gewoon??? 8)7
Er is nu een Dune 101 op de markt met dezelfde processor en 30 euro goedkoper, ben heel benieuwd naar de ervaringen.