Samsung Syncmaster 204B Zilver Review
De reden om in januari 2007 voor deze monitor te kiezen was de hogere resolutie (1600x1200) dan veel concurrenten en de gunstige prijs. Ik heb fysiek geen ruimte voor een setup met twee beeldschermen, en 24inch of groter was aanmerkelijk duurder. Dit is een goed compromis. Ondertussen zijn we zes maanden verder en ik ben nog steeds tevreden. Het beeld is uitstekend voor algemeen gebruik en regelmatig intensief programmeren (eclipse). Met dit scherm speel ik geen games of dvd's, waardoor ik geen mening kan geven over zaken als ghosting. Ook over de kleurechtheid maak ik mij niet erg druk; de achtergrond van OS X Tiger ziet er erg goed uit :-) Mijn computer is een Apple Powerbook G4 (laatste generatie) met DVI kabel. Ik gebruik de powerbook...
Pluspunten
resolutie beeld bij algemeen gebruik
Minpunten
geen ontdekt
Eindoordeel
Ondertussen zijn we zes maanden verder en ik ben nog steeds tevreden. Het beeld is uitstekend voor algemeen gebruik en regelmatig intensief programmeren (eclipse). Met dit scherm speel ik geen games of dvd's, waardoor ik geen mening kan geven over zaken als ghosting. Ook over de kleurechtheid maak ik mij niet erg druk; de achtergrond van OS X Tiger ziet er erg goed uit :-)
Mijn computer is een Apple Powerbook G4 (laatste generatie) met DVI kabel. Ik gebruik de powerbook in gesloten toestand (waardoor Samsung het enige scherm wordt).
Nog wat toevoegingen:
- DVI kabel wordt meegeleverd! Ik was ervan uitgegaan dat dat altijd zo is, maar dat schijnt bij andere leveranciers niet altijd het geval te zijn.
- scherm is in hoogte verstelbaar en pivotable. Zelf nooit gebruikt omdat het scherm dan klem komt te zitten in de kast.....
Heb jij ook een Samsung Syncmaster 204B Zilver?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (6)
Hij is bijvoorbeeld erg kort, het feit dat je op T.net voor een survey 200 woorden moet gebruiken wil zeggen dat het een minimum is en geen maximum. Gebruik de ruimte die je krijgt en maak de survey groter, ander heeft niet iets aan deze survery
Succes
Een hele bups vragen die, mits je tijd en zin hebt, je wellicht kan verweven tot een kleine update voor je survey. Het zou gewaardeerd worden.
- @goudvis jan - trailer? DVD ziet er ok uit. Games ga ik niet installeren ivm bijna volle harde schijf op laptop
- @goudvis jan - resolutie? super, dat was als aangegeven de reden om deze monitor te kopen. Leesbaarheid is uitstekend maar dat komt misschien ook omdat ik 1440*960 gewend was op 15inch laptop scherm. Dit zou onder Windows ook anders kunnen zijn.
[Reactie gewijzigd door mbrb op 22 juli 2024 18:45]
De 204B gaat me steeds meer tegenvallen. In portrait mode is er eigenlijk niet mee te werken, inkijkhoek van links misschien 125 graden van rechts iets beter misschien 150 graden. Alles verkleurt al als je je hoofd bewweegt en je zie kleurgradienten die er niet zijn.
Als er weggestopte windows zijn met bewegende beelden, tintelen die door naar het erop liggende window. Heel irrirtant. Ook is de voet bagger. (Monitor zakt altijd naar de laagste stand).
De 204T heeft die problemen helemaal niet (180 graden kijkhoek in alle richtingen, stevige voet etc .) Ook geroteerd prima.
Ik zou zelf nooit meer een paneel kopen dat niet met koeienletters adverteert 180/180 te doen. Die dure "mva" en "sip" panelen zijn hun geld gewoon waard.
veel mensen hebben problemen wanneer ze dit scherm op 1600*1200 zetten via DVI
bij mij zelfs in lagere resoluties.
Ik ga hem binnenbrengen maar vrees da ze mij gaan proberen een refurbished model te geven als ik het juist begrepen heb, vraag me toch af of dat mag...
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn