Logitech Z-10 Review

tim427 21 januari 2008, 3.361 views

Logitech Z-10

Pluspunten

• De Looks
  • De Sound
  • Werkt met Vista
  • Één aansluitng via USB
  • Ook met 3.5 mm Mini-Jack aansluiten mogelijk
  • Schermpje erg handig
  • Thirth Party software is ook mogleijk. (veel software te vinden voor de G15 dus ook voor de Z-10
  • Ondanks het ontbreken van een subwoofer toch een hele mooie bass-weergave.

Minpunten

• Wordt heet.
  • Support Vista is (nog) niet compleet (bijv. de Media Applet)
  • UPDATE: Er is nu een nieuwe LCD Manger te downloaden op de logitech site. Het betreft de 1.04 en is ook geschikt voor Vista x86 én x64... De Media Applet doet het ook weer (geen error's).

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 3
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 4
Ik kan er niet veel meer over zeggen:

-Geluid is goed/mooi (geen subwoofer maar wat verwachtje dan met een 2.0 set)
-Mooi strak design die mooi bij mijn Samsung 226BW past qua kleur.
-Erg handig schermpje. Vooral tijdens gamen.
-Thirth Party software is ook mogleijk. (veel software te vinden voor de G15 dus ook voor de Z-10
-Werkt ook met vista. (alleen die media applet heb ik nog niet aan de praat)
-USB is handig voor mij als ik hem mee wil mee nemen... Ook omdat ik DJ ben en mijn soundcard helemaal vol heb zitten is dit echt dé oplossing.
(Mini-Jack 3.5 mm is ook mogelijk maar dan heb je geen LCD informatie. Je kun ook cobineren. Dus je kunt je geweldige Souncard toch gebruiken.)
-Wordt helaas ook erg heet. Warmte is toch ook weer geen nuttige energie verbruik.
-Op dat lcd schermpje kun je tal van informatie op laten tonen. er zijn een drie tal grote site die duizende applets aanbieden. (gratis).
Alleen met vist kun je (nog) niet de standaard bijgeleverde MediaApplet gebruiken. Deze applet laat de informatie van winamp én windows mediaplayer zien maar ook iTunes...

En over de prijs... Ik had de set voor de helft van de adviesprijs (dat is 75 euro) ivm een 1-jarig bestaan actie van een webshop...

Kortom; een geweldige speaker voor een slaapkamer bijvoorbeeld.

UPDATE1:
Warmte vind ik overingens wel mee vallen.
De niewste LCD Software van Logitech werkt perfect!!!!!

Heb jij ook een Logitech Z-10?

Kan ik hem ook voor mijn TV gebruiken? Die heeft alleen audio optical out en de kabelontvanger heeft een digital out met cinch. Ik zoek een alternatief voor een home cinemaset.
Als je maar uiteindelijk een 3.5mm jack (mp3-speler plug) overhoud..

De Z-10 heeft maar twee ingangen, 1) USB, welke via PC of MAC aagesloten moet worden of 2) via een 3.5mm jack...
Was wel handig geweest als je had gezegt wat je dan uberhaubt op het schermpje kan zien? En waarom is het handig voor gamen? Veel spelfouten. En wat is je gemiddelde oordeel? Ben je er blij mee?
srry voor de spelfouten: ik ben dyslexies...
@diac21,

Wat is dit nou voor een reactie ? Is het strak of zo, om iemand die een recensie maakt af te zeiken?
Als t je niet aanstaat, maak dan zelf een betere. Zo ontmoedig je iedereen om uberhaupt nog eens wat te publiceren.

Ik vond de review wel nuttig, alleen een beetje misplaatst om t ontbreken van een sub bij een 2.0 set als minpunt te vermelden.
Iedereen die t schermpje heeft gezien, en er iets over heeft opgezocht (en dat doen aspirant kopers doorgaans) heeft de gelijkenis met het G-15 toetsenbord ontdekt (behalve diac21) en dus kunnen zien wat er allemaal vermeld kan worden op t scherm, en welke applets er zoal zijn
Ik wist bv niet dat t setje behoorlijk warm werd.

Goed gedaan Tim427 !

Dank, het is altijd heel leuk om dit soort reacties te lezen...

Geen subwoofer is verplaatst naar een pluspunt, omdat hij een goed bass-weergave heeft met maar twee speakers...
Zeer goede boxen (had hiervoor logitech 5.1) bass zeker goed voor een 2.0 set. Het LCD scherm is ook wel grappig vooral tijdens gamen met Fraps of je CPU/RAM load te kunnen zien.

met sommige spellen zoals "Prey" heb je zelfs je HP staan enz.

zeker een aanrader als je niet van veel bekabeling houd en toch iets anders wil als standaard boxen.

PS: goede review _/-\o_
Mooie review! Zodra ik geld heb ga ik er een kopen. Ik heb trouwens ook de G15 al en de media applet werkt perfect op vista. Het lijkt mij sterk dat de Z-10 er niet mee overweg kan, maar ik heb de speakerset niet ;) .
Philotra: Heb jij de nieuwste software voor de G15 incombinatie met Vista 32 bit :?

Ik heb namenlijk 64... :(
Ja, die kan je vinden op de logitech website. Ook de 64 bit trouwens.

[Reactie gewijzigd door philotra op 8 juli 2007 11:38]

Die werkte ook niet, nu wel... Denk door een update van Microsoft :D