Specificaties 15,6" (1920x1080), 750GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

MSI GE620DX-296NL Review

Dion2000 16 september 2011, laatste update op 26 oktober 2012, 1.724 views

MSI GE620DX-296NL

Pluspunten

• Goede prijs voor specs
  • Full hd resolutie
  • Ziet er degelijk uit
  • Lichtgewicht

Minpunten

• WiFi verbindingen onstabiel.. met andere computers geen last van.

Ik heb de laptop momenteel 2 weken in bezit en ben erg tevreden. Ik vind de laptop er erg netjes uitzien en daardoor ook bruikbaar als zakelijke laptop, waarop ik daarnaast in mijn vrije tijd ook nog kan gamen. De meeste spellen kunnen op high/extra high gespeeld worden met een redelijk fps. Meestal zet ik ze echter wat lager om de temperatuur van de laptop niet te hoog te laten oplopen.

Verder vind ik de batterijduur erg netjes en kan deze op energiebesparing rond de 4-4,5 uur mee, voor mij ruim voldoende. Hij weegt slechts 2,4 kilo dus vrij gemakkelijk mee te nemen, daarnaast is hij ook vrij dun, echt een lichtgewicht vergeleken mijn vorige laptop.

De resolutie van het beeldscherm is full hd, wennen maar ook wel lekker ruim. Helemaal blij met de afmetingen van het beeldscherm ben ik niet, door de nieuwe verhoudingen is het beeldscherm een stuk lager.

Tot slot zijn de specs voor de prijs van de laptop erg netjes, een van de nieuwste quadcore processor, een aardige videokaart, een 7200 rpm hdd en 8 gige intern geheugen

Helaas had ik wel problemen met de losse videokaart, een code 43 en na het herinstalleren van de drivers nog altijd problemen gehad. Vervolgens echter probleemloos kunnen omruilen bij Informatiek.nl

Heb jij ook een MSI GE620DX-296NL?

Vraagje...

Hoe zit het met de bouwkwaliteit? Met name het scharnier is vaak een zwak punt bij intensief mobiel gebruik. Als ik bij het tab "Specs en Afbeeldingen" de foto's van de zijkant zie, lijkt het geen erg sterke constructie (scharnier). Maar foto's kunnen misleiden natuurlijk, vandaar deze vraag.

Ik ga hem namelijk voor school gebruiken. Mijn huidige laptop is na één schooljaar inmiddels aardig brak (Toshiba).

Groet,
Jan
Geen klachten over zwak scharnier - de laptop voelt zelfs heel stevig aan.
Hoi,

Mooie review.

Ik denk er ook aan deze te kopen, maar wil er dan ook een SSD inzetten. Is er ruimte voor een 2de harddisk in deze laptop?

en is het beeldscherm MAT?

en en zit er een optische audio uitgang bij?

Groet
Klaas

[Reactie gewijzigd door klaasvandeelen op 26 september 2011 17:07]

Je kan geen tweede schijf in de laptop plaatsen, maar je kan hem zowiezo niet openschroeven of je garantie vervalt. En aangezien er maar 1 klepje is om de hele pc open te doen kan je niets aanpassen tot het einde van je garantie.
Van op de sticker op mijn MSI GE620DX-405BE (de belgische versie dus): 15.6" FHD 1920x1080 (Glare Type)
Beeldschermdiagonaal 39.6 cm (15.6 ")
Resolutie 1920 x 1080 Pixels
Glossy display Y ;)