Creative Sound Blaster Tactic3D Alpha Review

GameFreak07 9 september 2011, laatste update op 9 september 2011, 4.868 views

Creative Sound Blaster Tactic3D Alpha

Pluspunten

• Werkt met Mac OSX
  • Heeft een eigen programma met equalizer en effect regelaar
  • zeer degelijk gebouwd
  • Zeer goede geluidskwaliteit
  • Omzetter van jack to USB meegeleverd
  • Mute button en geluidsvolume altijd binnen handbereik
  • Mooi strak design.
  • Je kunt een effect geven aan je stem door de software te gebruiken

Minpunten

• eigenlijk geen.

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 5
Algemene beoordeling:

Op het eerste gezicht lijkt de headset echt voor mensen met dinosaurus oren,
maar dat valt uiteindelijk hartstikke mee als je hem opdoet.
Waar ik wel even aan moest wennen is dat het geluid om je heen heel erg hol klinkt
wanneer je de headset op hebt. Maar dat maakt niet uit, je doet geen headset op om je
omgevingsgeluid te beluisteren. :P

Features
De headset is uitgerust met prachtige van-jack-naar-USB-omzetter,
een mute en volume knop aan het koord en een uitneembare mic.

Kwaliteit geluidsweergave
AWESOME! het is echt een heerlijk mooi geluid wat eruit komt.
(niet voor niks gecertificeerd door THX)
de bass: die es gewoon EPIC. lekker laag, diep, en helder.
de treble: hoeft eigenlijk niet bijgesteld te worden. zelfs niet voor een treble-hater. (mijzelf)

Kwaliteits geluidsopname
Kraakhelder :) het meest gave nog is: je kunt de sound wat door je mic komt een effect geven
doormiddel van de software die te downloaden is via de website van creative.

Gebruiksgemak
niets over te klagen.

Bouwkwaliteit en afwerking
lekker stevig, bijna niet te breken. En de afwerking is heel netjes: geen scherpe/lelijke randjes.

Te krijgen voor een luttel bedrag van 54,90 euries bij alternate NL

kortom: gewoon een geweldige headset met een hoge kwaliteit en zeer goede prijs.

Heb jij ook een Creative Sound Blaster Tactic3D Alpha?

heb hem ook en ik ben het helemaal met je eens. echt een super ding, na een paar uurtjes gamen geen last van je oren. 1 min puntje heb ik wel en dat is dat als je en bril draagt het heel oncomfortabel zit. Maar das denk ik bij bijna alle headsets.
Dit is voor mij wel een sterk punt aangezien ik een bril draag. Ik ben redelijk veel headsets afgegaan. En de razer carcharias en de megalodon zitten allebei perfect met bril op. Ik kan beide uren/dagen achter elkaar op hebben.
Kort maar krachtig.
Ik ben zelf lyrisch over de Corsair HS1 USB.Klinkt ongehoord goed, 50 mm drivers,maar je moet ze wel ff de tijd gunnen om te shinen. Ze moeten acclimatiseren/ inwerken, net als gewone speakers.Zeer goede bouwkwaliteit.
Wat ik mis bij de HS1 is de omzetmogelijkheid van jack > usb. Echt een gemis.
Ik werk zelf met een mengpaneel waar ik verschillende audiobronnen op heb aangesloten icm oa een Sennheiser RS 130. Ik zou graag m,n HS1 er ook op aan kunnen sluiten maar helaas. Een dikke plus voor de Creative SoundBlaster Tactic 3D Alpha wat dat betreft,maar ik zou een ieder de HS1 USB aanbevelen,als het gaat om de wow erlebnis en je verder geen andere eisen stelt qua compatibiliteit.
Anyway, have fun met je headset. Mooie prijs voor zoveel fun :D

Ps: Als ik zeg mooie prijs, dan doel ik op de € 34,- waar hij nu voor te krijgen is.

[Reactie gewijzigd door TweakerTweak op 10 september 2011 11:25]