Iiyama ProLite E2200WS-B1 Zwart Review

GaRDy 2 juni 2007, laatste update op 4 juni 2007, 495 views

Iiyama ProLite E2200WS-B1 Zwart

Pluspunten

• Kleurweergave
  • Contrast en helderheid
  • Vormgeving

Minpunten

• Ghosting

Ik heb deze monitor gekocht na zorgvuldig overwegen en het bekijken van reviews en de productsurveys op deze site.

In eerste instantie was ik zeer tevreden over de kleuren en vormgeving simpelweg omdat ik een iiyama fan ben! Heb eerder namelijk al eens een 17'' LCD scherm gehad waar ik ook zeer tevreden over was.

Bij het spelen van spellen echter was ik een beetje teleurgesteld!
Hoewel de andere surveys hier geen melding maken van ghosting, had ik daar toch echt wel last van! Hoe mooi de kleuren etc van deze monitor ook waren, ik kon niet leven met de performance bij spelletjes. Ging me zeer aan 't hart vooral omdat ik nog nooit slechte ervaringen heb gehad met iiyama! Als ik alleen voor kantoorgebruik deze monitor zou gebruiken zou dit mijn eerste keus zijn, alleen ik speel ook graag wel eens een spelletje. Volgens meerdere vrienden zou alles onder de 8 miliseconden goed genoeg moeten zijn om zonder ghosting spelletjes te kunnen spelen, en met de 5 ms van deze monitor zou de performance dus ruim voldoende moeten zijn! Ik heb uiteindelijk deze monitor omgeruild voor een Samsung Syncmaster 226BW, en bij deze monitor was het probleem van ghosting verholpen. De Samsung kost wel een aardige duit meer, maar ik ben er erg tevreden mee.

Heb jij ook een Iiyama ProLite E2200WS-B1 Zwart?

Je geeft voor alles volle score, behalve voor ghosting daar 4, terwijl 'ie duidelijk ghost volgens jou?

Verder kan ik je vertellen dat de kleuren echt niet mooi zijn, het is nl. een TN-paneel.
Ik betwijfel de eerlijkheid van deze survey, gezien bijna alles op 100% staat en niet onderbouwd is. De survey zelf is ook erg kort.