Logitech G15 Gaming Keyboard Review

death spreader 30 mei 2007, 1.072 views

Logitech G15 Gaming Keyboard

Pluspunten

• ziet er mooi uit!
  • de G-toetsen zijn erg handig
  • het LCD-schermpje kan nuttig zijn
  • de game switch is erg handig
  • de prachtig blauwe achtergrondverlichting maakt het af

Minpunten

• voor sommige mensen zou de prijs een obstakel kunnen zijn in het budget.

Ik heb dit mooie bordje ontvangen samen met een g5 en nog wat andere dingen. Zodra ik de doos zag wist ik dat dit een gigantisch bord was maar dat bleek toch nog een beetje mee te vallen.

Ergonomie:

Het ziet erg goed uit en voelt ook goed aan.

functionaliteit:

Het bord heeft massa's functie's. je hebt de programeerbare G-toetsen die in de meeste spellen grote combo's kunnen vervangen door 1 simpele druk op de knop, je hebt het LCD-schermpje waar je direct nadat je de software van het toetsenbord hebt ge´nstalleerd de tijd en datum, je cpu bezigheid en een soort van stopwatch en countdown teller kan zien. Er is ook nog de achtergrondverlichting die erg mooi is en handig in het donker voor de mensen die hun keys niet weten liggen. En als laatste ,my personal favorite, de game switch. ik ben nogal een onhandige gamer als het aankwam op die stomme windows knop te drukken maar da nu verleden tijd!!.

precisie:

het toetsenbord is erg nauwkeurig en tijpt lekker smooth.

vormgeving:

alle knoppen hebben een logische plaats en het bord ziet er zo mooi uit!!! :p

bouwkwaliteit:

de bord voelt stevig aan ziet er ook erg stevig uit, kan je mischien uit de foto's afleiden.

drivers en ondersteuning:

weet hier niet echt veel over heb alleen maar de basis software ge´nstalleerd en vind dit voorlopig voldoende.

prijs:

het was aan de dure kant ik heb er 74 euro voor betaald ( zonder verzending) de meeste mensen wanen je gek. maar dit toetsenbord is het geld echt wel waard als je een degelijk bord zoekt met ultra veel functie's

Heb jij ook een Logitech G15 Gaming Keyboard?

Ultra veel functies? Zover ik weet alleen maar een LCD schermpje :Y)
ik vergeleek het met een normaal toetsenbord, ik weet dat de g11 inderdaad alle functie's heeft van de g15 op het LCD-schermpje na.
Wel aardige survey..
Maar ben het niet helemaal met je eens. De toetsen zijn allemaal wel leuk en aardig, maar bij sommige knoppen werkt de achtergrond verlichting niet optimaal en kan je het dan alsnog niet goed lezen. Waar ik zelf beetje bang van was toen ik het kocht is dat hij een stuk langer is dan een normaal toetsenbord,( kan je wel zien op de 1e foto) maar het viel gelukkig nog mee, me muis heeft wat minder ruimte nu, maar dat is het waard :)
Een simpele druk op de G knop? Dan moet je wel kolenschoppen van handen hebben. Met standaard gamen op WSAD toetsen kom met mijn pink net bij 2 G toetsen.

Tijdens het spelen van Battlefield levert het me geen voordeel op. Of bijvoorbeel World of Warcraft. Je kunt via de G toetsen Social screen of Character info indrukken. Maar ik heb mijn "O" toets en mijn "C" toets sneller gevonden dan G13 en G9. Om iets te noemen.

Het zijn er inderdaad veel, die G toetsen, maar echt nuttig heb ik ze nog niet gevonden.

Verder deel ik je vreugde over het LCD scherm en vooral de game switch!!
totaly agree, ik kom maar net bij 1 G toets dus voor FPS spellen is het geen ideale combi. Voor RTS e.d. kan het wel weer een ideaal zijn aangezien je dan meestal niet de ASWD gebruikt.

Voor wat betreft de drivers, er is een nieuwe driverpackage uit, telt 34 mb je kunt hem hier ophalen mocht men willen updaten, kan handig zijn ivm sommige softwarepakketjes voor het LCD scherm.