Specificaties Surround geluidsweergave - Bekijk alle specificaties

Logitech Wireless Gaming Headset G930 Review

xdwarfx 4 september 2012, laatste update op 29 mei 2014, 9.112 views

Logitech Wireless Gaming Headset G930

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Bouwkwaliteit
  • 7.1 mogelijkheden
  • Draadloos

Minpunten

• Prijs (ben een echte nederlander )

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 5
Dit is mijn eerste review en dit zijn mijn eerste ervaringen met de Logitech G930.

Ik was op zoek naar een wireless headset omdat al mijn vorige headsets uiteindelijk sneuvelde doordat er een draadbreuk optrad. Hiervoor heb ik enkel Logitech headsets gehad. De ervaringen met het merk Logitech zijn voor mij nooit negatief geweest. Dit kan ook komen omdat ik nooit veel getest heb maar gewoon plug & play prima vindt.

Aangezien ik helaas weer zat met een draadbreuk na ongeveer 2 jaar van gebruik ging ik op zoek naar een draadloze variant.

Vele reviews gelezen over de G930 en het enige waar ik mijzelf zorgen over maakte, was dat er een mogelijkheid bestond dat je last kunt krijgen van het gewicht en/of dat de headset te strak om je hoofd zit.

Dit heb ik opgelost door de headset in een winkel te passen. Ik kan alleen maar zeggen dat dit de beste manier is om er zeker van te zijn dat hij goed bij jou past. Dit komt natuurlijk omdat ieders hoofd anders is. Bij mij waren er dan ook geen problemen en dat gaf voor mij de doorslag.

Thuis aangekomen heb ik het installatieboekje van Logitech gevolgd en de nieuwste driver van Logitech gedownload. Ik denk dat bepaalde problemen te voorkomen zijn om gewoon de handleiding die erbij geleverd is te volgen ook al staat dat natuurlijk niet echt 'tweakerig'. Dit heeft mij wel altijd geholpen om zo min mogelijk problemen tegen te komen.

Na installatie van de software (en een herstart van windows) kon ik de G930 gaan gebruiken. Het aanzetten van de headset is even wennen omdat je niet precies weet hoelang je de 'aan' knop in moet drukken. Dit wordt vanzelf duidelijk als je dit een paar keer hebt gedaan.

In je taakbalk zie je een icoontje van de G930 waar je allerlei instellingen kan aanpassen zoals bijvoorbeeld het gebruiken van 'voice morphing' (aanpassen van je stem door bijvoorbeeld een robotstem etc). Leuk speeltje maar voor mij niet interessant. Het instellen van de G-knoppen gaat ook heel makkelijk en wijst zichzelf. Eigenlijk wijst de software helemaal zichzelf.

Qua geluid vondt ik de bass veel te hard dus dat heb ik in de software kunnen tweaken en voor mijn gebruik is hij nu perfect.

Ik doe voornamelijk veel first person shooters, skype en muziek luisteren met deze headset. Je leest in andere reviews dat het geluid niet goed is. Mijn mening is dat je dan even de tijd moet nemen om de equalizer goed in te stellen binnen de meegeleverde software van de G930.

Het 7.1 geluid wat enkel werkt als je de G930 software installeert doet goed zijn werk. Met shooters hoor je je geluid dus echt om je heen, wat een hele vreemde maar mooie ervaring is omdat je een headset hebt ipv bijvoorbeeld een 5.1 speakerset. Zodra je hier aan gewend bent geeft het je echt een voorsprong.

Voor muziek een prima headset mits je de equalizer goed afstelt op jouw gehoor.

Met skype werkt hij ook prima en de persoon aan de andere kant van de lijn kan je duidelijk en helder verstaan.

Met films heb ik de G930 nog niet gebruikt maar ik kan mijzelf indenken dat met bovenstaande kwaliteit dat het ook gewoon goed is.

De wireless G930 heeft volgens de handleiding een bereik van 10 meter. Zelf heb ik hem getest met een max range van 12 meter met diverse gesloten deuren ertussen. Prima afstand dus wat mij betreft.
Het mooi vindt ik daarvan dat je dus drinken/snacks kan halen op het moment dat je met je vrienden aan het gamen bent en dat je kan blijven volgen wat er gebeurt.

De accuduur daar kom ik nog op terug. Vanaf de fabriek was hij al een beetje opgeladen en daarmee kon ik 2 uur doen. Hij hangt nu aan de lader dus daar kan ik nog niets over schrijven

Qua bouwkwaliteit is de G930 prima maar je moet even wennen aan de beweeglijkheid van de hele headset. Geen negatief punt dus maar wel een die ik wil noemen.

Omdat hij werkt op de 2.4hz frequentie zorg ik er wel voor dat ik geen storende spullen naast mijn pc heb liggen uit voorzorg. Hij stoort iig niet op mijn mobiele telefoon en de andere electronische producten die in de kamer aanwezig zijn.

Als je een goede draadloze headset zoekt met 7.1 geluidmogelijkheden en je bent een persoon die ook nog netjes omgaat met zijn/haar spullen is dit gewoon een super goede keus.

***Edit 1*** Inmiddels is mij duidelijk geworden dat de headset niet laad. Verschillende USB poorten gebruikt maar de G930 wil niet laden. Morgen meteen bellen voor RMA aangezien dit een van de weinige schijnt te zijn waar dit euvel is geconstateerd.

***Edit 2*** Er is een nieuwe opgestuurd die waarschijnlijk binnen 2 dagen arriveert. Mocht ik nav mijn gebruikerservaringen nog extra's willen melden zal ik dat doen.

***Edit 3*** Inmiddels heb ik de G930 een aantal dagen in gebruik. Laadtijd van de accu is 2 a 2,5 uur als hij helemaal leeg is. Je kunt er tussen de 8 a 10 uur mee doen. De eerste paar keer heb ik wel, (om het maximale uit de accu te halen) de accu van de headset helemaal op gebruikt. Daarna aan de lader gehangen zonder hem te gebruiken. Dit deed ik dan s'nachts.

***Edit 4*** Voor alle Tweakers die Battlefield 3 spelen schrijf ik deze korte update. In het begin was ik helemaal niet onder de indruk maar wat bleek; vergeten het knopje van de G930 om te zetten naar 7.1 en in BF3 de audio op ''War Tapes'' te zetten. Wat een geluid! Ik vindt het een ware verademing om surround op deze manier te mogen ervaren.

***Update, 4 september 2012*** Inmiddels gebruik ik de headset nu sinds november 2011. Het enige wat ik te melden heb, is dat de accuduur iets verminderd is van de headset. Verder ben ik er nog steeds erg tevreden over.

***Update, 8 juli 2013*** De G930 gebruik ik nog steeds naar volle tevredenheid. Voor mij betekend het feit dat ik hem nu al zo lang gebruik, de kwaliteit van dit product.

***Update, 29 mei 2014*** Accuduur rond de 5 a 6 uur continue gebruik. Volle tevredenheid over de G930 is nog steeds aanwezig.

Heb jij ook een Logitech Wireless Gaming Headset G930?

Heb hem vrijdag ook gehaald, het is inderdaad een kwestie van smaak qua geluid en equalizer. Ik heb op google gezocht naar een goede equalizer. Wat ik wel vind is dat zodra je de 7.1 modus hebt aangezet, je het gevoel krijgt alsof je in een grote open ruimte staat, dat vind ik dan wel weer jammer.

Dat laden heb ik geen probleem mee gehad, heb hem gwn in de front-usb gestopt, werkte perfect :). Mooie review. Foto's kan je alleen maar van de site afhalen, er is niet echt iets speciaals aan.
Bedankt voor je compliment.

Voor mij was de equalizer vanuit de meegeleverde software prima maar google is natuurlijk ook een goede tip :)

Van die grote ruimte bij 7.1 heb ik niet zo'n last maar ik denk en dat is met alles wat met hifi/geluid etc te maken heeft, afhankelijk van de persoonlijke ervaring.

Fijn dat hij bij jou wel oplaad. Ik hoop hem vandaag of morgen binnen te hebben en dan kunnen we weer :)

Foto's heb ik ook weggelaten want zoals je al zei via youtube/google/logitech site kun je meer dan genoeg zien.
Goede en uitgebreide review, complimenten hiervoor!

Mijn G35 headset heeft afgelopen week de geest gegeven (nouja hij doet het nog maar een deel van de headset is afgebroken op een fragiel punt), dus zit er nu aan te denken om deze te vervangen voor een G930 aangezien het prijsverschil niet erg groot is.

Ik zal naar aanleiding van de review eens rondsnuffelen!
Grappig, mijn G35 van bijna 2,5 jaar oud is ook kapot, het plastic is gebroken. Ik ga deze headset sowieso halen, heb van logitech 50% korting gekregen wegens het kapotgaan.
Goede review maat;)

Ik ben ook op zoek naar een wireless Headset. En telkens kom ik op deze uit.
Ik vind dat de markt voor wireless headset erg klein is. Ik wordt helemaal gek van headsets met draad. :( Het heeft mij al 2 toetsenborden gekost. Omdat ik door het draad drinken over mijn toetsenbord gegooid heb. Bij mij is nu de maat vol. Ik moet er nu toch echt aan geloven.
Thanks voor het compliment. De headset gebruik ik nog steeds naar volle tevredenheid!
Hey!
Ik zit met de vraag of ik hem zal gaan kopen. Want op vele forums stond dat mensen hem niet te goed vonden en dat er tijdens het praten vooral een constante zoem in zit. Dat is eigenljik mijn enige grote probleem omdat ik elke dag wel op skype praat.

Mooie review heeft me weer wat geholpen! Ben je er nog steeds tevreden mee?

Groet Bas.
Hi Bas,

Zelf heb ik geen last van die zoem die je omschrijft. Zoals ik al eerder zei volg ik de install instructies van Logitech dus eerst de software/driver en dan pas de headset inpluggen. Ik heb hem op een 2.0 USB poort zitten en gebruik geen andere headsets danwel 5.1 sets etc.

Gebruikte eerst XP en nu W7 64bit en no problems. Ook ik gebruik veel skype en de personen aan de andere kant hebben geen vreemde bijgeluiden gehoord.

Dus ik ben er nog steeds tevreden mee.
Hey,

Mag ik misschien vragen waar je de headset heb gepast? Ik heb een beetje zitten rondzoeken op t internet en kom steeds op deze headset uit, ik ga hem waarschijnlijk halen, maar wil hem nog even passen en er even goed naar kijken.

De headset die ik nu heb (Roccat Kave 5.1) heeft alweer een draadbreuk en nu doet de mic het niet meer, het zat er al aan te komen, maar nu echt tijd voor een nieuwe.

Nog een vraagje, hoeveel heb jij voor de headset betaald? Ik heb ook een beetje zitten browsen, en op MyCom issie het goedkoopst, alleen niet meer leverbaar (bij bijna alle winkels is ie uitverkocht :(). Misschien nog wat tips waar ik kan kijken, en waar ik niet 180 euro moet betalen ipv 130 :p.

Thanks,

Scylin
Hi,

ik ben destijds naar de Mycom in Breda gereden en daar geprobeerd.

Wat ik toen precies heb betaald weet ik niet meer zeker maar dat was de prijs die destijds Mycom eraan hing. De prijs die ze nu hanteren zal daar niet ver vanaf zitten of misschien wel hetzelfde zijn.

Met andere adressen kan ik je helaas niet helpen want ik ben toen gewoon direct naar Mycom gereden. Ik had uit voorzorg wel eerst gebeld.

Ik hoop dat je een winkel kunt vinden waar ze hem verkopen :)
Bedankt voor de reactie!
Ik ben vandaag naar de stad gegaan en helaas hebben ze geen van allen de headset nog :(
Be naar Mediamarkt,Mycom,Dynabyte allemaal niet.. Wel kan ik ze bestellen maar ze leveren niet op zondag. dus beetje te laat. Ach ja ben nog steeds van plan hem te gaan kopen! :D