Specificaties 8" (800x600), Android 2.2, WiFi - Bekijk alle specificaties

Yarvik TAB310 Zwart Review

funkmeister 18 augustus 2011, laatste update op 18 augustus 2011, 614 views

Yarvik TAB310 Zwart

Pluspunten

• Mooi ding!
  • De prijs is schandalig laag
  • Verrassend compleet
  • Graphics zijn goed
  • G Sensor
  • USB en Ethernet port replicator bijgeleverd
  • 2.1 MP camera, leuk met skype
  • 800 bij 600 Res werkt een stuk fijner dan 800 x 480
  • Android 2.2

Minpunten

• Batterijduur is gewoon niet goed (wel te verbeteren met een battery-maximizer)
  • Wifi-bereik is so-so
  • Geen Android Market, maar installeren apps erg gemakkelijk met een Micro-SD
  • Pianolak zwart blijft een vette vinger magneet
  • Na een uurtje angry birds wordt ie redelijk warm (niet al te storend)
  • Ingebouwde speaker is zacht
  • met 565 gram redelijk zwaar
  • Geen Bluetooth/3G/GPS (maar goed, daar betaal je ook (niet) voor)

Okay eerlijk is eerlijk, de batterijduur is gewoon niet goed en hoewel het apparaat er leuk uit ziet zie je gewoon kleine onvolkomenheden bij de afwerking.
Toch vind ik het niet storend als je nagaat dat dit ding 100 euro kost.
Hij voelt wel robuust aan!

Verder, het scherm werkt top, de resolutie is goed en de kleuren echt helder en diep!
Het is wel een resistief ding dus het komt voor dat je af en toe een tweede keer op het scherm moet tikken.
Je nagel of een pen of de bijgeleverde stylus werken in ieder geval beter dan je vinger.

Wil je een leuke gadget maar vind je het belachelijk om 500/600 euro neer te tellen voor een appel?
Dit is precies wat je zoekt!
Een uurtje sudoku of angry birds spelen, tweakers lezen, je mail checken en een youtube filmpje kijken?
Werkt als een trein, echt niets op aan te merken verder.
Geen haperingen of schokken dus de hardware in het appraat doet zijn werk goed.

Conclusie: Ik kan de hele familie van tablets voorzien voor de prijs van (nog geen) 1 iPad
Toch wil ik nog met KLEM een keer herhalen: De batterijduur is echt niet goed.
Na 1,5 uur intensief gamen is het echt afgelopen.
Toch vind ik hem leuk :)

Heb jij ook een Yarvik TAB310 Zwart?

De batterijduur is echt niet goed.
Na 1,5 uur intensief gamen is het echt afgelopen.
Dan haal je wel het absolute maximum uit de batterij, tablets zijn niet gemaakt om urenlang op te kunnen gamen. Hoe lang gaat de batterij ongeveer mee als je geen spelletjes speelt? Dus bijvoorbeeld tweakers lezen of je mail checken? Een kennis van mij heeft een TomTec 10 inch tablet, en die gaat een uurtje of 5 mee als je alleen je e-mail leest.

Gelukkig zeg je zelf al dat het ding een fractie van een echte volwassen tablet kost, dus je kunt er niet teveel van verwachten.
accu gaat echt niet lang mee,
ze geven 12u op maar die van mij haalde niet meer dan 3 uur,
-scherm hoogste stand
-wifi aan
-niets er mee doen (gewoon eens kijken hoelang hij het vol hield)
Ik vindt best grappig deze soort tablets dat ze nu zo goedkoop in Nederland verkocht worden en 1,5 geleden via Chinese import te krijgen waren.
Klopt, verder gaat ie wel een uurtje of 3/4 mee als je er een beetje mee rommelt.
Wifi vreet echter een heleboel stroom dus na 3 uur max ben je er echt w el klaar mee.
Desalniettemin denk ik dat het voor 100 euro toch een verdomd leuk spelletje is.
Na een paar weken ben er toch klaar mee en daar ga ik geen 500 euro voor neertellen.
ik heb een vraagje: heb je skype met video ook echt geprobeerd? Ik ben bang dat dan uiteindelijk na aanschaf de camera niet ondersteund blijkt....