Specificaties 250GB HDD met USB 2.0 - Bekijk alle specificaties

WD My Book Essential 250GB 250GB Review

femkepuijmanNewbie 4 mei 2007, 462 views

WD My Book Essential 250GB 250GB

Pluspunten

• Hij ziet er mooi uit

Minpunten

• Werkt niet meer na een jaar.
  • Vermoord je moederboard met windows Vista

Mobiliteit Score: 4
Het eerste jaar, op Windows XP heeft deze My Book prima gewerkt. Het is een leuke schijf die er mooi uit ziet, en toen prima zijn dienst deed.

Tot het moment dat ik op mijn nieuwe computer windows Vista (business) kreeg...
Het aansluiten en opstarten met de my book in het USB slot, vermoordde mijn moederboard.

Sindsdien staat 't kreng ongebruikt in de kast, omdat Western Digital niet reageerd op mijn klachten.

Mijn advies: Koop NOOIT een WD My Book.

Heb jij ook een WD My Book Essential 250GB 250GB?

Zou dit niet eerder aan je moederbord gelegen hebben? Die zou er toch tegen moeten kunnen als je een usb poort overbelast.
Hoe je het nu hebt opgeschreven lijkt het net of de harde schijf nog werkt en alleen je moederbord overleden is.
Ik denk dat dit ook meer zal liggen aan je moederbord. Ik gebruik al 2 jaar externe hdd's van WD en ik heb er nooit geen probleem mee gehad.
Wat ik wel weet is dat bij een van mijn klanten een soortgelijk probleem hadden. Ze maakten daar gebruik van palm als ppc. Soms gebeurde het dat deze toestellen statisch geladen waren en bij het connecteren van het toestel in de dock werd dit doorgestuurd naar de poort die dan spontaan de geest gaf.
Lekker genuanceerde review, als je daarover al kunt spreken. Je hebt er zeker nooit aan gedacht dat het ergens anders kan liggen. Misschien ligt het wel aan Vista |:(
Ik heb zelf ook deze Externe HD en ook Windows Vista en mijn Mobo is nog niet 'vermoord' hoor... Dus volgens mij ligt het echt aan je eigen moederbord.