Creative ChatMax HS-420 Review

freaky 9 augustus 2011, 538 views

Creative ChatMax HS-420

Pluspunten

• Telefoon gesprekken zijn uitstekend te voeren, zelfs als ik overdreven zacht praat ben ik goed te verstaan volgens de andere kant
  • Audio klinkt erg goed (voor het geld iig) m.u.v. wat aangedikte bas
  • Zit erg comfortabel
  • Microfoon is afneembaar

Minpunten

• Overdreven bas
  • Stem (microfoon) klinkt aangedikt
  • Niet verstelbaar

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 4
Het is een goedkoop setje, derhalve zijn mijn verwachtingen niet hoog en ik ben absoluut geen audiofiel (verre van).

Het geluid klinkt goed, de bas klinkt wat dieper dan hoort denk ik, maar verder geen vervormingen weergenomen. Nou vergelijk ik enigszins met het el-cheapo, half gare speakersetje dat ik heb... :)

Enkele VoIP gesprekken gevoerd en zelfs als ik zacht praat (erg zacht) ben ik goed te verstaan (meld de andere kant). De andere kant van de lijn meld ook dat mijn stem wat voller klinkt dan in het echt en/of i.c.m. andere telefoons.

Al met al erg tevreden voor het geld. Heb hem met name gekocht om te kunnen VoIPen op vakantie en af en toe voor een spelletje (met name bfbc2 op het moment). Ook in de spelletjes klinkt de bas aangedikt, maar het geluid is, afgezien van de wat overdreven bas stukken beter dan m'n el-cheapo speakersetje.

Vroeger had ik een hele mooie set, maar ze gaan nogal eens kapot en/of raken kwijt (met name als ze mee gaan op reis voor VoIPen). Wou derhalve niet meer zoveel geld aan een headset uitgeven (gebruik ze toch niet veel) en deze voldoet uitstekend voor de prijs.

Las in een andere review dat de headset makkelijk afvalt als je geen groot hoofd hebt. Mijn hoofd is toch echt maar gemiddeld en de set zit prima. Zelfs als ik hevig met mijn hoofd schud geeft de set niet mee en blijft goed zitten. Hij klemt echter niet dusdanig dat ik er last van ondervind, zou de set waarschijnlijk makkelijk een hele dag op kunnen houden zonder problemen. Hij is echter niet verstelbaar en als je een relatief klein hoofd (en dan uiteraard met name de breedte) hebt is het wellicht problematisch, maar dat kan ik niet testen :).

Heb jij ook een Creative ChatMax HS-420?