Creative Draco HS-850 Review

replay11nl 1 augustus 2011, laatste update op 5 augustus 2011, 2.377 views

Creative Draco HS-850

Pluspunten

• Goede geluidskwaliteit
  • Bang for the buck
  • Voelt sterk aan
  • Sluit omgevingsgeluid af
  • Prima microfoon

Minpunten

• Oren worden na verloop van tijd een beetje warm

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 4
Hallo mensen, dit is mijn eerste review dus wees aub lief voor mij :)

De Creative Draco HS-850
Ik heb mijn oude vertrouwde Creative Fatal1ty weten te mollen en dus moest ik een nieuwe hebben. Echter moest de headset niet te veel geld kosten maar toch goede kwaliteit leveren. Toen kwam ik dus op de Creative Draco uit. Hij is pas sinds 16 juli 2011 op de markt en zag er erg goed uit, dus heb ik hem bij de Computerland gehaald voor 40.

Eerste indruk
De eerste indruk is erg goed. De headset komt in een mooie doos met een draagbaar zakje en een losse microfoon. Op de doos staat een soort draak, vandaar ook de naam Draco.

Comfort
De headset heeft grote afsluitende oorkussen die met (kunst)leer bedekt zijn. Ook het kussen wat op je hoofd zit is met (kunst)leer bedekt en zit erg lekker. Misschien in het begin een beetje strak, maar dat went wel, zoals met bijna elke headset. Ik merk echter wel dat na de headset 2 uur op te hebben gehad, mijn oren wat warm/zweterig worden, al kan dat ook zijn omdat het op dit moment 24 graden is.

Geluidskwaliteit
Toen ik mijn headset had uitgepakt, ben ik natuurlijk meteen wat muziek gaan luisteren. Ik heb een zeer varierende muzieksmaak, van metal tot dubstep en trance. Alles speelde hij perfect af. De headset is afsluitend dus geluid van buitenaf hoor je niet (zoals je pc/fans). Daarna was het tijd om ermee te gaan gamen. Battlefield Bad Company 2 opgestart en meteen ff een potje gaan spelen. WAT. EEN. GELUID!
Wauw, dit had ik niet verwacht. Het geluid klinkt helder en je hoort precies waar iemand loopt of waar iets ontploft. Met de bass zit het ook goed, die is volop aanwezig.

Microfoon
De microfoon is los te halen, wat beter werkt dan bij mijn oude Fatal1ty. Daar moest je priegelen om de mic in de headset te doen, maar hier is het een kwestie van klikken, en klaar ben je. Ik heb even met iemand op TeamSpeak gepraat, en hij zei dat ik echt enorm helder te verstaan ben. Ook na wat gerecord te hebben kan ik concluderen dat het een prima microfoon is.

Bouwkwaliteit
Hier is niet veel over te zeggen. De headset is zeer robuust en groot en voelt vele malen sterker aan dan de Fatal1ty.

Dit is een prima budget headset, en ik raad hem dan ook zeker aan. Natuurlijk is er voor meer geld wel iets beters te krijgen, maar tot 50 is dit echt een goede keuze! Al met al ben ik blij dat ik voor deze headset ben gegaan en niet voor nog een Fatal1ty, want het verschil van die 10 levert zich volledig uit!

Nou.... Dit was hem dan! Mijn eerste review! Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

Niels

Heb jij ook een Creative Draco HS-850?

Duidelijke review! Misschien nog een paar foto's van de headset toe voegen? Die doen het altijd goe bij tweakers ;)
Simpele maar zeer duidelijke review. 3 sterretjes van mijn kant!

Heb net ook m'n fatal1ty weten te mollen, dit lijk me ook een waardig opvolger.
Het geluid is wat blikkeriger dan een headset als de Sennheizer HD 477 (40 euro paar jaar geleden). De bas is vergeleken met andere headsets wat aan de magere kant. Maar zeer acceptabel voor deze prijs. Niet storend voor de casual gamer of casual muziekliefhebber.

Ik ben het niet helemaal met je eens wat betreft bouwkwaliteit. De kabeltjes zijn bij de aansluitingen bij de computer erg dun en ik vrees dat de headset dr als eerste stuk zal gaan.

Verder is de opnamekwaliteit naar mijn mening helemaal prefect
Hoe zijn jullie Fatal1ty headsets kapot gegaan?
Plastic verbindingsstukje kapot?

Want ik zat wat reviews door te spitten omdat ik zat te denken aan een Fatal1ty MkII.
Deze Draco lijkt qua specs wel wat op de Fatal1ty.
Ook de minpunten komen overeen. (Na ongeveer een uur of 3 gamen word het wel iets warm onder de oren en krakende geluiden uit de plastic verbindingen)

Ik zie af van die Fatal1ty Pro MkII.

Hey, thnx voor deze review, deze info kunnen we wel wat mee.
Alhoewel hij wel een aantal standaard details meeneemt, die eigenlijk toch wel regulier zijn.
(warme oren, zachte (kunst)leren-/foam pads.

4 sterren krijg je :) .
Goede review zit nu ook te denken om deze te gaan halen. Heb ooit ook een fatal1ty gehad en ik moet zegen dat die heel brak/stug aanvoelt en dat de verbinding stukken weer heel dun/slap aanvoelen. Altijd bang dat als ik de oren uit elkaar trek om op mijn hoofd te doen hij uit elkaar knapt.

Daarna een plantronics 777 gehad zit heerlijk in begin strak maar dat went. Deze is ook bij de verbinding stukken (waar je hem uit de bovenkant zeg maar uitschuift) kapot gegaan. Blijkbaar een veel voorkomende zwakke punt! Hoop dat deze headset het niet heeft :)
Nou even een kleine update, hij doet het nog steeds perfect!
Merk trouwens wel dat als je hem een lange tijd ophebt hij nog steeds wel een beetje warm wordt, maar dat hij ook meer naar je hoofd is gevormd.
Ik ben er blij mee :)
Hmm, HWI heeft de geluidskwaliteit als middelmatig getest :/ Maar jij vindt het geluid beter dan die van de fatal1ty? :P Nu ben ik radeloos xD
Geluid is eigenlijk precies hetzelfde, al klinkt deze iets meer 'ingetogen'. De bas is zeg maar niet overal aanwezig, alleen bij explosies, schoten etc.
Bij de fatal1ty had ik echt constant de bas erin, bij alles wat ik deed
Oh oh!
Vandaag het loodje gelegd.....
Rechter oorschelp afgebroken, hangt nu alleen nog aan het draadje vast. Ga kijken of ik het nog kan repareren en anders ga ik voor een nieuwe.. Of dat een Draco is weet ik nog niet
Geloof het of niet, maar ik heb mijn Creative Tactic3D Alpha weten te mollen.
En ik heb zitten denken om deze headset te kopen en met deze review ben ik een stuk dichter bij mijn keuze :*)