Specificaties Radiogestuurde muis en 1.500dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech Performance Mouse MX Review

Nightcrawler28 27 juli 2011, laatste update op 27 juli 2011, 831 views

Logitech Performance Mouse MX

Pluspunten

• Ergonomische vormgeving
  • Laag accu verbruik.
  • Hyper-click weel is handig voor office applicaties.

Minpunten

• Versie 1 heeft een hinderlijk grote USB ontvanger
  • Opladen in een cradle, is bij mobiel gebruik niet handig.

Deze logitech MX muis heb ik nu vanaf medio 2009 in gebruik en is een ergonomisch vormgegeven muis met een fijne preciesie en erg laag accu verbruik.

De muis laat zich makkelijk installeren. voor de basisknoppen is er geen aanvullende software nodig. Maar wil je het geavanceerde klikwiel en duimknop wel gebruiken dan dien je het logitech setpoint programma te installeren. Voor gebruikers die geen (local) admin zijn op hun pc is dit mogelijk een probleempje. Ik heb hem zelf in ieder geval op een zakelijke laptop in gebruik en moest de software door de beheerders even laten installeren.

Daarbij kom ik gelijk op een negatief puntje. De usb ontvanger is in deze “oude” versie nog geen universele ontvanger maar een specifieke ontvanger die vast gekoppeld is aan deze muis. Nu is dat normaal geen probleem maar als de ontvanger kapot gaat is je dure muis gelijk waardeloos geworden! De “oude” ontvangers zijn zo 40x15mm groot (usb-stick formaat) en steken dus aardig uit je usb poort. Bij een desktop is dat niet erg, bij laptop gebruik is het wel hinderlijk. Zo is mijn ontvanger gebroken.

Maar er is ook goed nieuws, de nieuwe “2011” versies hebben een nieuwe ontvanger in een smallere behuizing die nauwelijks uitsteekt. Kijk dus even goed wat je koopt..

Wat betreft het accu gebruik, bij gebruik op een normaal oppervlakte (buro, hout kleurig) is de accu pas na 16 dagen bij mij leeg. Je krijgt hier overigs door de software ruim op tijd een melding voor. en ook op de muis zelf zitten accu-status ledjes. Opladen doe je in een cradle met een aparte adapter, het is wel een klein gemis dat dit geen USB adapter kon zijn..

Het hyper-click wiel is een fijne toevoeging op deze muis. Ben je een gebruiker die veel moet scrollen in bijvoorbeeld MS Excel of een BI -applicatie (Cognos, Business Objects, SQL etc) dan ga je dit een hele fijne muis vinden. Verder gebruik ik deze scroll functie alleen voor www surfen.
De prijs van deze muis is wel wat te hoog vindt ik. Je betaald veel voor dit klikwieltje en de ergonomische vorm. Persoonlijk zou ik een prijsstelling rondt de 50 euro meer terecht vinden dan de huidige 80 euro.

Conclusie:

het is een erg fijne muis die je vooral moet gebruiken bij een vaste pc opstelling. mobiel gebruik met een laptop is niet handig. daarvoor zou je beter een speciale laptop versie kunnen aanschaffen die dan wel kleiner qua vorm is maar geen hinderlijke cradle oplader heeft.

In het gebruik is deze muis erg fijn, de preciesie is prima en de hyper-click weel is een toevoeging voor iedere gebruiker die veel moet scrollen over het beeld.

Heb jij ook een Logitech Performance Mouse MX?

ik wist niet dat hier meerdere versies van waren?
afaik heeft de versie die je nu kan kopen geen cradle (meer) toch?
Nee de huidige versie heeft een AA accu er in zoals ook bij de andere reviews staan.
Maar zag bij de mediamarkt laatst de "oude" versie ook nog liggen
Volgens mij haal je inderdaad de MX Revo en de Performance Mouse MX door elkaar. De Performance Mouse MX heeft namelijk nog nooit een cradle gehad.