Promise Ultra133 TX2 (2x ATA133, PCI32/66) Review

Barreljan 22 maart 2007, 631 views

Promise Ultra133 TX2 (2x ATA133, PCI32/66)

Pluspunten

• Betrouwbaarheid, snelheid

Minpunten

• Drivers voor 64-bit platformen

Drivers en support Score: 3
Ik heb deze kaart een ruim jaar geleden gekocht en hij draait nu nog steeds zonder problemen. Sinds kort zit deze in mijn thuis server. Die is gebaseerd op een i440bx chipset dus is er geen ata100/133 mogelijk. Hieraan hangen een 3-tal disks en afhankelijk van de disk vind ik de performance zeker goed. Hoewel de CPU load volledig omhoog gaat bij kopieren tussen 2 disks in is even minder maar ik denk dat de PC zelf daarin de bottleneck is.

1 minpunt is de ondersteuning voor WinXP-64bit. Daar zijn jammer genoeg geen drivers voor te vinden op een intel 64 bit platform. Wel beta drivers voor een amd-64 platform maar die werken niet.

Verder een uitstekende IDE controller.

Heb jij ook een Promise Ultra133 TX2 (2x ATA133, PCI32/66)?

1 minpunt is de ondersteuning voor WinXP-64bit

In mijn ogen 2 minpunten
Want als dit een survey is nou dan weet ik het niet meer :? :? :?