Humax iHDR-5200c Review

Jeetwee 8 juli 2011, laatste update op 8 juli 2011, 2.646 views

Humax iHDR-5200c

Pluspunten

• grote van de harde schijft (500)
  • twee programma's tegelijk opnemen
  • opname vanaf de time-shift buffer
  • vlotte reactie van het menu
  • netwerkaansluiting en herkenning van de NAS
  • beeld en geluidskwaliteit
  • stroomverbruik
  • groepering van opnames in mappen

Minpunten

• de indeling van het menu kan strakker
  • beperkte ondersteuning van video formaten
  • indeling en kleine knoppen afstandbediening

Geluidskwaliteit Score: 5
Bij het Ziggo All-in pakket heb ik de Cisco HD8455 aangeschaft. Deze viel mij echter dusdanig tegen, dat ik na een jaar op zoek ben gegaan naar een andere pvr. De nieuwe pvr moet in ieder geval hebben: snellere respons interface, grotere harddisk en minder stroomverbruik. Humax was mij al eerder opgevallen en maakt een goede indruk. Omdat de Humax aan de gestelde eisen voldeed, heb ik niet verder gekeken en deze aangeschaft.
Mooi meegenomen is de mogelijkheid om twee programma's op hetzelfde tijdstip op te nemen (mits niet in dezelfde signaalbundel) en de aansluiting op het netwerk.

Eerste indruk / gebruik:
Na het aansluiten van de pvr was de installatie in enkele minuten doorlopen. Het netwerk en de aanwezige NAS werden gelijk herkend, zelfs de laptop die toevallig aan stond.

De pvr reageert zeer snel op de afstandsbediening waardoor je vlot door de menu's gaat. Het was wel even wennen hoe waar te komen op de pvr, want je kan bijvoorbeeld de opnames via meerdere manieren benaderen.
De afstandbediening vind ik niet helemaal handig. Zo zijn de knoppen die ik veel gebruik zoals vooruitspoelen klein en zijn er wel veel kleine knoppen. Voor mij van minder belang, aangezien ik een universele afstandbediening van Logitech gebruik.

De beeldkwaliteit is uitstekend, beter dan van de Cisco. Ook het geluid komt helderder over.

Na het instellen van de mediaserver op de NAS werden de netwerkmappen voor foto's, video's en mp3-'s herkend en weergegeven. Afhankelijk van de grootte van inhoud van de mappen is de laadtijd langer.

Ik was van mijn oude Philips harddiskrecorder gewend van de time-shift buffer te kunnen opnemen. Dat dat bij de Cisco niet kon, viel tegen. Bij de Humax is deze functionaliteit gelukkig aanwezig.

Wat verder prettig is, is dat de Humax je opnames van dezelfde serie/naam groepeert in mappen. Zo hoef je niet ver te scrollen en heb je goed overzicht van je opnames.

Conclusie:
Een zeer goed apparaat met veel mogelijkheden. Ik heb nog niet alles kunnen testen en moet nog de handleiding van 100 pagina's eens rustig doornemen, maar de Humax heeft mij nu al overtuigd.
Een aanrader als je kwaliteit en functionaliteit wilt!

Heb jij ook een Humax iHDR-5200c?

Meer advertenties