HP ProBook 6460b (LG645EA) Review

Olaf518 4 juli 2011, laatste update op 16 juli 2011, 4.029 views

HP ProBook 6460b (LG645EA)

Pluspunten

• 1600 x 900 resolutieDocking stationRobuustZiet er goed uitAccuduurWWAN7200-rpm HDD

Minpunten

• Iets aan de zware kant voor een 14"Iets te dik

Een lange review zal dit niet worden aangezien het vooral mijn intentie is om toekomstige eigenaren van deze laptop een paar foto's te laten zien (zie hieronder) en vragen te kunnen beantwoorden.

Reden tot aanschaf:
Er zijn niet veel laptops met een docking connector en de nieuwe sandy bridge processor. Ik had al ervaring met de vorige Probook serie en daardoor puur vanwege de mooie specificaties overgegaan tot aanschaf.

Gebruik:
Ik ben zeer tevreden over de featureset van deze laptop. het heeft een relatief groot touchpad op met twee fijne losse knoppen eronder. De helderheid van het scherm en de resolutie van 1600*900 is zeer goed. Bovendien is het geen glanzend scherm, maar mat (dat is logisch voor een probook, maar toch wel erg fijn). De fingerprint sensor zit netjes "uit het oog" aan de rechterkant onder het toetsenbord. Het toetsenbord zelf typt erg fijn en is morsbestendig (nog niet nodig gehad gelukkig). Het geluid dat uit de laptop komt is prima en kan vrij luid, maar is niet geweldig. De laptop oogt zeer robuust en het scharnier voelt stevig en toch soepel.
Vanwege de i5-2520m processor en de 7200rpm HDD voelt hij zeer snel aan. Minstens zo snel als een nieuwe desktop computer.
Een nadeel vind ik dat hij toch wel iets dik is en redelijk zwaar, maar dit is voor mij geen reden geweest om deze laptop niet aan te schaffen. Voor anderen kan dit wel een issue zijn.

• UF241E 4 jaar Accidental Damage Protection, on-site op volgende werkdag
  • HP docking station: 90-Watt dockingstation
  • Logitech MK710
  • Samsung Syncmaster 2443BW
  • Targus Impax Skin Zwart
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een HP ProBook 6460b (LG645EA)?

Wat zit er rechts in een USB poort? Is dat een BT ontvanger? Zit dat niet standaard in een ProBook?

En de accuduur is goed volgens jou. Wat vind jij goed, en hoeveel uren is dat?
Het is een Logitech Unifying ontvanger. Als je een toetsenbord en muis hebt die het ondersteunt, dan hoef je maar 1 ontvanger te hebben.
Het is inderdaad en Logitech Unifying ontvanger voor de MK710 (zeer prettig tobo en muis trouwens). De accuduur is goed aangezien ik er bijna 4 uur mee kan werken. Voor en laptop met deze specs is dat vrij goed in mijn ogen. De meeste laptops gaan 2 tot max 3 uur mee.
Zojuist foto's toegevoegd, hopelijk hebben jullie er wat aan :)
Hi Olaf,
Op foto's van HP heeft deze laptop een nub in het toetsenbord voor het besturen van de muis; ik zie dat dit bij die van jou niet het geval is. Was dit een optie?

Verder vroeg ik me af hoe de kijkhoek van het scherm is in het dagelijks gebruik en of deze resolutie prettig is op een 14" scherm.
Zover ik weet is dat geen optie geweest. Op dit model zit het in ieder geval niet (LG645EA), misschien dat het wel op andere modellen zit.
Ik zie namelijk nieuwe productnummers van 6460B op de website van HP staan: B1J72EA en B1J73EA (ipv LQ en LG modellen). Deze ken ik niet, maar waarschijnlijk zit daar dan zo'n nub op :) .

De resolutie is heerlijk. Echt een verademing nadat je overschakelt van een scherm van 1366*768. De helderheid is goed en het scherm is mat, wat mij betreft echt top. De kijkhoek is niet geweldig zoals bij een IPS scherm, maar valt me erg mee.

Ben dus nog steeds enorm tevreden over de laptop! Mocht je vragen hebben kun je me ook een PM sturen.
Een PM sturen kan hier volgens mij niet, of ik weet gewoon niet hoe. Bedankt voor je reactie in ieder geval. Zo kom ik er wel uit denk ik.

Ik ga binnenkort een nieuwe laptop aanschaffen en behalve dat 'ie niet te groot moet zijn vind ik een scherm met een hoge resolutie ook erg belangrijk. Ik heb even afgewacht wat er voor ultrabooks aan gaan komen maar die zijn voor het merendeel nogal teleurstellend wat dat betreft.
Ik raad je af om deze notebook te kopen als je een Ultrabook in gedachten had. Deze laptop is letterlijk dik. Ondanks de mooie specificaties (accu, beeldscherm), zou ik hem alleen kopen als je hem in combinatie met een dockingstation gebruikt, anders dus niet. Daar zijn andere goedkopere en mooiere 14" modellen voor.

Succes met je keuze.