Samsung Syncmaster 225BW Zilver Review

Metalman 10 maart 2007, laatste update op 10 maart 2007, 1.129 views

Samsung Syncmaster 225BW Zilver

Pluspunten

• Strak en rustig design
  • Hoge resolutie (1680x1050)
  • Prima OSD
  • Veel verstelmogelijkheden
  • HDCP aanwezig
  • D-Sub Ún DVI kabel meegeleverd

Minpunten

• De vertraging tussen het aanzetten van de monitor en het verschijnen van het beeld is groter dan bij mijn vorige scherm (ongeveer 2-3 seconden).

Ik heb recentelijk de 225BW aangeschaft, na een tijd gewerkt te hebben met een 17" iiyama schermpje. Wat dat betreft is dit 22" scherm natuurlijk al een hele verbetering. Wat me na ongeveer twee weken gebruik in ieder geval duidelijk is geworden: dit is een top scherm. De weergave is prima, de kleurstelling is prima in orde, ook zonder handmatige aanpassingen. Tot nog toe heb ik ook geen defecte (sub-)pixels kunnen ontdekken. Er zijn genoeg instelmogelijkheden via het OSD, en de MagicBright functie werkt in de praktijk erg prettig (je kan hiermee uit een aantal presets kiezen voor wat betreft helderheid. Zo is er bijv. een Internet en een Movie preset, met respectievelijk lagere en hogere lichtopbrengst).

Ghosting heb ik niet kunnen constateren, niet tijdens games en ook niet tijdens het bekijken van een DVD-tje. Overigens is dit scherm voor het bekijken van films zeer goed geschikt. Samsung heeft hier ook daadwerkelijk over nagedacht, het scherm gebruikt namelijk een 16:10 aspect ratio in plaats van de gebruikelijk 16:9. Dit betekent dat er nog wat ruimte over is voor bijv. de video controls van je mediaplayer, zonder dat het beeld verkleint hoeft te worden.

De afwerking van de monitor ben ik ook zeer over te spreken. Het scherm staat redelijk stabiel, op de relatief kleine voet. Groot pluspunt zijn de vele verstel mogelijkheden, waarvan ik vooral het instellen van de hoogte erg prettig vind. Het scherm kan ook nog kantelen, en de voet bestaat uit twee delen die los van elkaar kunnen draaien. Dit betekent dat je het scherm heel makkelijk even naar links of rechts kan draaien om iemand mee te laten kijken.

Het scherm bevat geen overbodige franje zoals USB aansluitingen. Wel wordt een losse speakermodule meegeleverd die desgewenst onderaan het scherm gehangen kan worden. Deze heb ik echter niet in gebruik, dus over de kwaliteit kan ik niet oordelen.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 225BW Zilver?

mooi,ik heb zelf een acer al2216wsd met voor de 2e keer oplichtende pixel's en vette backlight bleeding en een piepende voeding nu ga ik maar over op deze.