Arctic Freezer 64 Pro Review

NBnickedNewbie 3 maart 2007, 880 views

Arctic Freezer 64 Pro

Pluspunten

• Installatiegemak
  • Verstelbare richting van de fan, deze kan 4 kanten opblazen

Minpunten

• Geen
  • (De geluidsproductie ligt aan mij, aangezien ik hem niet op de minimale toeren krijg)

Geluidsproductie (min) Score: 3
Geluidsproductie (max) Score: 3
Koelvermogen Score: 5

Deze koeler gebruikt in combinatie met een AMD Athlon 64 X2 3800+ EE (65W) op een ASUS M2N-E moederbord in een enlight kast.

Prijs/Kwaliteit

Deze is zeer goed. Het is een grote koeler met een aardige fan erop.

Installatie

Erg makkelijk. Bij mijn vorige systeem had ik een Zalman CNPS7700-CU, en toen moest mijn moederbord los, aangezien deze een aandig gewicht heeft, en er een andere plaat achterop moet. Deze Freezer 64 pro is van aluminium, en weegt aanzienlijk minder. De koeler kan gewoon op de originele aansluiting vastgemaakt worden, dus dit is zo gebeurt.

Prestaties

Idle in met C&Q aan zit ik op 25 graden. Dit is te zien via probe van asus. Alleen krijg ik een foutmelding, dat mijn CPU 255 graden wordt ! ! waarschijnlijk een falende sensor, anders had ik nu waarschijnlijk geen review getypt :P .
Ik heb hem niet overgeklokt, want dat vindt ik nog niet nodig.

Bij mijn vorige (verbeterde standaard koeler) haalde ik ongeveer 20 graden, en af en toe ging ie naar 15 of zelfs 2 graden. Dus aan deze temeraturen hebben we niets, aangezien het in mijn kamer niet onder de 10 graden is geweest. (Weer die sensor)

Geluidsproductie

Deze vond in hoorbaar bij 1040 toeren. Aangezien ik mijn toeren niet omlaag krijg, heb ik er een andere fan opgezet (zie foto).

Modbaarheid

Aardig, aangezien ik er een andere fan op heb gezet. Hierbij moet ik wel bekenen dat ik 2 gaatjes in de behuizinf van de fan heb gemaakt, want de fanbehuizing van de Freezer pro is ovaal. Op de foto is dan ook tezien dat de fan een beetje scheef zit, maar het werkt, en is enorm stil. Dit is een fan van Coolink.

Een enorm goede CPU-koeler, zeker voor deze prijs.

Heb jij ook een Arctic Freezer 64 Pro?