HTC Desire HD Bruin - Reviews

Specificaties 4,3" • 800x480 • 1,5GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

HTC Desire HD Bruin Review

Gerjannn 17 juni 2011, laatste update op 17 juni 2011, 1.096 views

HTC Desire HD Bruin

Pluspunten

• Design
  • Camera
  • Snelheid
  • Rooten en S-off makkelijk te doen

Minpunten

• Het zware Sense
  • Bouwkwaliteit
  • Android is niet perfect

Waarom deze telefoon gekocht

Nadat ik 1,5 jaar de Sony Ericsson C902 gehad had, wilde ik graag wat nieuws. Eerst aaste ik op een iPhone 4, maar een vriend van mij raadde het af, omdat er bijna niet mee te tweaken was. Een paar weken daarna kwam deze telefoon uit, na een paar geruchten. Het was de eerste 4,3 inch-telefoon met Android. zon groot scherm leek me wel wat. Dus deze besteld op internet.

Uitpakken en testen

Na een paar dagen had ik de Desire HD binnen gekregen. De doos gaat heel raar open, maar dat terzijde. Mijn eerste reactie was: wow! prachtig scherm, ziet er stevig uit, en dun! Dus ermee gaan spelen. Fastboot is inderdaad "fast", en alles loopt vloeiend. Mijn moeder moest een paar broekzakken "aanpassen, zodat de telefoon er niet uit zou vallen. Gelukkig heb ik een aardige moeder, dus dat was geen probleem. De telefoon is een stuk zwaarder als een Galaxy S, maar ikzelf vind dit fijn, dan weet je tenminste dat je hem bij je heb. Er zit een megavibrator in volgens mij, ik slaap op zolder, had mn telefoon een keer daar op mn bureau gelegd, en toen ik beneden zat, hoorde ik hem trillen. Helaas is dit in mijn broekzak niet zo. ik voel hem bijna nooit, en soms hoor ik alleen het trilgeluid, maar dat ligt er misschien aan dat de broekzakken groot moeten zijn.

Bouwkwaliteit, Tweakers had gelijk

Bij de Tweakers review van de Desire HD werd al gezegd dat de bouwkwaliteit niet super was, en ik kan dat beamen. De camera zit niet in het midden, en dat daar omheen slijt weg, zie hieronder:

Verder is het ook zo dat, als je hem laat vallen van 30cm, er grote kans is dat je hele scherm gebarsten is, dan werkt hij nog wel, maar dat valt niet binnen de garantie. ook kan ik rechtsbovenin het scherm het scherm indrukken..

Software

Android is natuurlijk fantastisch. Alles is te tweaken, en Custom ROMs zijn ook fantastisch. Helaas was ik al snel uitgekeken op Sense, zodat ik mijn telefoon geroot heb en S-off gedaan. dit is zeer makkelijk, helaas moest ik wel eerst downgraden voordat ik kon rooten, maar dit is goedgegaan. Als je eenmaal begonnen bent met flashen, kun je niet meer stoppen. Dit kan een nadeel zijn, omdat je heel vaak bezig bent met je telefoon. Je raakt verslaafd eraan. Android is niet helemaal bugvrij, maar die paar Force Closes heb ik er graag voor over.

Het voordeel van IOS bovenop Android is dat IOS langer updates geeft. Maar voor Android zijn er langer Custom Roms.

Camera en video

De 8-megapixel camera maakt mooie foto's, hoewel de kwaliteit niet super is. Macro-opnames zijn daarentegen wel goed, ook het scherpstellen door met je vinger op het scherm te drukken werkt heel fijn.
Hieronder een paar foto's gemaakt met deze camera (onbewerkt):

Bij weinig licht is er al gauw veel ruis, maar je kan nog mooie foto's maken dan.

Er zijn al snellere en betere telefoons op de markt. Toch is dit de moeite waard. Sense heeft bijna nooit Force Closes, en andere ROMs ook niet. Hij kan alle spellen aan zonder lag, alleen Mega Jump hapert soms. De bouwkwaliteit is niet heel best, ik raad je echt aan een hoesje te kopen, het liefst 1 die het scherm iets overlapt zodat, als hij op de tafel valt niet meteen het hele scherm kapot is. De camera is goed, macro is fantastisch. Ik raad deze telefoon zeker aan.

Heb jij ook een HTC Desire HD Bruin?

Je geeft aan dat de accuduur wat minder is. Ik neem aan t.o.v. een andere 4+ inch smartphone? Hoelang gaat de accu mee en welke rom heb je erop staan? Wat draait er nog meer mee?

Veel plezier met dit top toestel :)

Veel plezier met dit top toestel :)
Het verbruik verschilt aardig per rom, ook overklokken heeft invloed op de batterij uiteraard, Ik heb nu RcMixHD erop staan, overklokt tot 1,3, MIUI gebruikt nog iets meer volgens mij. Ik tweak mijn telefoon best veel, en doe dat niet met andere 4+ inch smartphones, dus zou niet helemaal weten ;)
Voor de rest gewoon wat apps erop, ik zet bijna elke week een nieuwe ROM erop dus zo blijft hij schoon. ;)
Ik heb ook een Desire HD, en bij mij ging de accu op zeker moment nog maar een halve dag mee. Dat was natuurlijk te gek voor woorden: Heb je een mobiele telefoon, ligt 'ie nog de hele dag aan het infuus. Gelukkig werd ik door een kennis gewezen op de verschillende accu-besparende apps die er zijn. Nu draai ik Juice Defender, en mijn telefoon gaat (met de zelfde apps ed) ineens anderhalf tot twee dagen mee! De truuk is dat hij, als je niks aan het doen bent, de 3G uitzet, en hem ieder kwartier ofzo even aanzet om te syncen. Werkt als een trein, en ik ben weer tevreden met mijn accuduur.
Wow!
Even een vraagje, hoe heb je die macro foto's gemaakt? :O dat is echt top!

Veel plezier met je top telefoon :) zou 'm ook wel willen ;)
Dankjewel!

Gewoon de telefoon dichtbij houden, zo stil mogelijk, en dan scherp stellen door op het scherm op het object waar je scherp op wilt stellen drukken. Ik houd erg van foto's maken, ga binnenkort ook een camera kopen ;)

[Reactie gewijzigd door Gerjannn op 17 juni 2011 18:01]

Ik heb het al gemerkt :D ik bekeek je foto's en dacht meteen : da's een fotograaf :)

Leuk zo :p ik hoop het ook te kunnen met m'n telefoon, even testen dus ;)
Je zegt dat het scherm waarschijnlijk zal barsten als je hem laat vallen vanaf 30 cm, maar ik heb al sinds november een Desire HD en die heeft veel ergere situaties mee gemaakt... Als die van jou dat wel doet, zou ik terug naar de winkel gaan.
LOL, dat is voor het eerst dan dat een winkel zou zeggen, goh laten vallen, prima we ruilen hem even om. Ook al zou hij barsten en zou dat niet de bedoeling zijn, jammer dan, had je hem niet moeten laten vallen, heb je nog geen recht om bij de winkel verhaal te gaan halen.
Redelijke review!

Ik heb deze telefoon nu ongeveer 2 maanden, en ik vind hem echt super!

Maar de 2 negatieve punten, android niet perfect, en de bouwkwaliteit, ben ik het niet mee eens.
De bouwkwaliteit is in mijn ogen juist goed, en Android is ook niks mis mee vind ik.

Tip: zet die links naar foto's tussen [img] [/img] tags, dan hoef je niet op het linkje te klikken.
Ik had eerst die img tags, maar het plaatje is 2500 bij nog zoiets pixels, dus dat paste helemaal niet ;)
dan heeft die maat van jou zeker nooit gehoord om een iphone 4 te jailbreaken... je tweakt dan tot je een ons weegt:)
Er zitten veel meer nadelen aan een Iphone4 tegenover een HTC Desire HD maar dat is een andere discussie.

Compacte maar duidelijke review.
Mooie review maat!