Samsung Syncmaster 215TW Zilver Review

svenv 1 maart 2007, 854 views

Samsung Syncmaster 215TW Zilver

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Stevige Constructie
  • Ergonomie
  • Veel contrast - helderheid

Minpunten

• Wel wat duur

Ik heb dit scherm na lang wikken en wegen gekocht met als voornaamste doel het in de breedte uitbreiden van m'n Visual Studio en SQL Server schermen. M'n vorige monitor was een kollosale Nec Multisync FE950 CRT die ik op 1280*1024 gebruikte, en dat was me de laatste tijd toch wat te krap.

Hier in Griekenland kostte het scherm 550 euro, en aangezien ik het verschil met de 24" versie - die was twee maal zo duur - toch de moeite niet waard vond, heb ik voor dit scherm gekozen.

Prachtig scherm, haarscherp, fijne grootte voor z'n resolutie (bij dezelfde resolutie op een 20" widescreen lijkt het me toch net iets te klein allemaal), en heerlijke ergonomie features: in de hoogte verstelbaar, swivel, tilt, en voor de liefhebbers, pivot. Contrast - helderheid zijn dik in orde: ik heb 'm wat lager gezet dan de fabrieksinstellingen, ben bang dat ik er anders een 'tan' aan overhoud.

Ik wil even benadrukken dat ik er geen games op speel, dus de gamers onder jullie moeten niet bij mij zijn voor een oordeel. Voor de programmeurs onder jullie die nog op 1280*1024 (of lager!) werken: upgraden!

Gelukkig geen enkele dode/vastgeplakte pixel, stevige voet die niet meeschuift wanneer je het scherm draait, voor de liefhebbers veel aansluitingen, alleen een USB hubje / cardreader ontbreekt, maar dat zal mij persoonlijk worst wezen.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 215TW Zilver?