Specificaties 2.0-kanaals - Bekijk alle specificaties

Denon PMA-1500AE Review

dutch_Solo 6 juni 2011, laatste update op 6 juni 2011, 4.063 views

Denon PMA-1500AE

Pluspunten

• bouwkwaliteit
  • geluidsweergave
  • afwerking

Minpunten

• afstandsbediening
  • geen standby-knop op versterker

Geluidskwaliteit Score: 5
In gebruik met Denon DCD-1500AE cd speler en ELAC FS 247 vloerstaande speakers.
Heel fijne combinatie waarbij de versterker nog voldoende over heeft.
Helaas geen USB ingang, zou wel prettig zijn om de digitale muziekbibliotheek aan te sturen.
Bouwkwaliteit lijkt me dik in orde, degelijke componenten en gescheiden compartimenten.
Dit is niet de top van het audiofiele segment, maar voor mijn oren meer dan voldoende.

Op de vraag van mijn vrouw waarom ik zoveel euro's aan slechts een stereo uitgaf heb ik wijselijk mijn mond gehouden en haar gewoon meegenomen naar de luisterkamer van de winkel.
Na de eerste minuten van "haar" cd (Trijntje Oosterhuis) had ze de tranen in de ogen, zo mooi vond ze het klinken. Einde (mogelijke) discussie ;)

Nu 3 maanden in gebruik en het is nog steeds genieten zonder problemen.
Zelfs lang vergeten cd's klinken weer lekker en draai ze opnieuw en opnieuw!

Heb jij ook een Denon PMA-1500AE?

Huh? Ophalen??? En wie is u dan wel? :?

Niks ervan hoor, ben veel te blij met dit apparaat.
En laten we eerlijk zijn, er zijn zat goede reviews te vinden over deze versterker n daar staan ook mooie plaatjes bij.
Ik ben geen audiofiel in de zin dat ik van die prachtige omschrijvingen kan geven zoals je dat wel eens leest. Daarbij is ieders gehoor weer anders en geluidsbeleving is zeer persoonlijk zoals je weet.
Desalniettemin vond ik dat deze Denon wel wat positieve feedback mocht hebben omdat die er domweg nog niet was.
Dus dank voor je reactie, mijn missie is geslaagd!

O ja, mocht je op zoek zijn naar een versterker, gewoon even een afspraak maken en zelf gaan luisteren. Maar neem de Denon zeker mee in je vergelijk. O-)
Heb je nagedacht om de bijbehorende CD speler van Denon te kopen? Die heeft wel een USB ingang die bv. de MP3 van je iPod of iPad digitaal binnen haalt en met de Denon DAC omzet. Ik zit er aan te denken om die aan te schaffen. Heb zelf de PMA2000AE i.c.m. met KEF700, wat een combinatie. En inderdaad de meeste mensen die voor het eerst een stereo set-up zien staan vragen zich af waarom we voor dat geld geen 7.1 installatie met HDMI en DTS, enz hebben gekocht. Eenmaal een concert via PS3 Blue Ray in volle glorie en je hoeft niks meer uit te leggen. En dat in positieve zin.
Bajoran, klopt helemaal!

Ik had wel een paar KEF's en B&W's (wel gelijkwaardig qua grootte) "achter de hand" voor het geval mijn ega het geluid van de ELAC's echt niet mooi zou vinden, maar die zijn niet eens meer aangesloten.

Om eerlijk te zijn had ik wel gevraagd om de witte speakers op te stellen, past nu eenmaal beter in ons huis.
Maar uiteindelijk maakte dat eigenlijk niet eens meer wat uit. Het geluid in combinatie met de Denon's was al voldoende. 8-)
De truc om je ega mee te nemen werkt heel goed kan ik uit ervaring zeggen. Mocht je grote luidsprekers op het oog hebben, maar "the wife" ziet dat niet zitten: Organiseer een luistersessie met eerst een paar kleinere luidsprekertjes (bij voorkeur van wat mindere kwaliteit) en neem haar favo CD mee. Vervolgens de luidsprekers die je wilt hebben, en binnen 5 minuten is het geregeld :-)
Dat is pure misleiding.

Waar het deze reviewmaker om ging was juist dat ze het echt mooi vond.
Ik snap je logica niet helemaal Bartjezz... lijkt me dat je geluid wil, dus moet je wel luidsprekers hebben toch?
En mits je niet 1 Geneva loeihard wil spelen om toch in je hele huis geluid te hebben, heb je er meer dan 1 nodig. En dan ook nog eens je Ipod telkens opnieuw in een andere Geneva steken?

Afijn, heb zo'n Geneva wel eens beluisterd en klinkt zeker goed. Maar doe mij maar een eenvoudige 2.0 stereo met alle minpunten van dien (sweet spot). Klinkt toch net iets beter ;)
Ik heb maar een appartementje van 90m met 1 "leefruimte", dus heb zowiezo maar 1 apparaat nodig. Waarom ik een Geneva wil: je hebt overal goed geluid, en ik zit overal en nergens in mijn woonkamer. En ik wil er al helemaal geen Ipod in steken, maar ik wil er een Logitech Squeezebox Duet op aansluiten, zodat ik zonder gekloot mijn eigen muziek kan afspelen.
En trouwens, loeihard hoeft echt niet hier, ik wil gewoon perfect geluid hebben dat niet teveel poespas met zich meebrengt. En ik ben niet zo'n fan van al die luidsprekers die overal hangen. De Model-M van geneva heeft 2x45W RMS, lijkt me genoeg voor een woonkamer van 35m als sfeermuziek...
Zoals je kan zien heb ik wel de bijbehorende CD speler gekocht, namelijk de DCD 1500 AE.
En helaas, geen usb ingang te vinden :(

En nou ook SACD duidelijk op zijn retour is wel een kwalijke zaak.
Misschien toch maar eens een Sonos overwegen, als mijn schatkist weer bekomen is van de schrik ;)
Ik heb hem vandaag gekocht.... Damn, wat een geluid!!! :)
Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een superieure geluidsinstallatie, maar ik wil niet overal in elke hoek een luispreker hebben hangen. Dan komt Geneva om de hoek kijken, jammer dat hier op Tweakers die niet in de pricewatch staan...