Arctic Freezer 7 Pro Review

jerry1670 17 februari 2007, 455 views

Arctic Freezer 7 Pro

Pluspunten

• Zeer sterke koeling
  • Stil (software matig)

Minpunten

• Luidruchtig op de automatische stand (icm MSI 965 platium)

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 2
Koelvermogen Score: 5
Ik gebruik deze koeler icm een Core 2 duo E6600 (@2.4 mhz) en een MSI 965 platium. Op advies van de best buy-guide van Tweakers heb ik deze koeling meteen bij aanschaf van de nieuwe pc gekocht. Ik kan hem dus niet vergelijken met de originele pentium koeling.

De resultaten zijn erg goed: de processor blijft bijzonder koel. Wel heb ik lange tijd zitten klooien om het geluid (dus de toeren) te verlagen. Het meegeleverde progje (dual core center) van MSI sloeg telkens vast icm o.a. Microsoft .NET Framework versie 1.1... en de reguliere progjes om de snelheid van de fan te regelen (speedfan oid) werkten niet. Uiteindelijk via het BIOS de snelheid aangepast. Werkt super en stil en de temperatuur komt zelfs met zwaar gebruik (films renderen ed) niet boven de 40 gr.!

Heb jij ook een Arctic Freezer 7 Pro?