Creative HS-1200 Digital Wireless Gaming Headset Review

fireboy94 31 mei 2011, laatste update op 31 mei 2011, 941 views

Creative HS-1200 Digital Wireless Gaming Headset

Pluspunten

• Draadloos
  • Mooi geluid
  • Comfortabel
  • Lange batterijduur

Minpunten

• Een korte oplader
  • Een beetje saai design

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 5
Ik heb de Creative HS-1200 Digital Wireless Gaming Headset gekocht omdat ik steeds gekker werd van al die kabels rondom mijn pc. Ik was vooral aan het twijfelen tussen deze en Creative Wow Wireless headset. Het grote voordeel van deze was dat deze een stuk goedkoper is.

Algemeen:

De headset komt samen met:
Een dongle met daar aan vast de de oplader
Verschillende software CD's
Een gebruikershandleiding

Gebruikerservaring:

Als eerste merk je wel meteen dat hij heel goed en vast op je hoofd zit maar na een tijdje krijg je er toch warme oren van doordat de koptelefoon niet over je oren heen gaat maar echt op je oren geplakt zit.
Het geluid is echt heel mooi: goeie bass, geen echo en dergelijke, zelfs als je er ver van af staat merk je dat er geen vertraging in zit. Hij heeft ook een bereik van ongeveer 22 meter zeggen ze maar ik denk dat hij ongeveer een 17 meter max gaat.
De koptelefoon heeft ook een aantal knoppen om het volume te regelen en als je aan het bellen bent kan je er ook mee ophangen.
De oplader kan je in de speaker steken en dan laadt hij gewoon op tijdens het spelen. Dit is wel fijn dat je hem niet op een soort van dockingstation moet zetten ofzo. Het nadeel is dan wel dat het kabeltje van de oplader niet heel erg lang is dus je moet wel redelijk dicht bij je computer zitten wil je kunnen spelen en opladen tegelijkertijd.
De microfoon is ook heel handig. Meestal als je een draadloze koptelefoon zoekt hebben ze geen microfoon. als je neer neer zet ter hoogte van je mond gaat hij ook aan en duw je hem weer naar boven dan klikt het automatisch uit.

Software en handleiding:

De handleiding is mooi overzichtelijk alhoewel deze niet echt nodig was omdat het eigenlijk wel voor zich spreekt op de bijgevoegde software. Ze vragen je wel heel vaak of je wilt registreren en ze laten je ook een hoop onzin installeren.
Door de installatie kan je wel heel goed het geluid op je eigen manier instellen.

Conclusie:

Het is een hele mooie en kwalitatief goede headset voor relatief weinig geld. Als je hem eenmaal hebt gekocht zal je pas beseffen hoe bewegingsvrij je bent door het huis heen. Een echte aanrader dus!!! :D

Heb jij ook een Creative HS-1200 Digital Wireless Gaming Headset?