Specificaties 73GB HDD (SATA-150) - Bekijk alle specificaties

WD Raptor WD740GD, 73GB Review

excellent 19 april 2005, 225 views

WD Raptor WD740GD, 73GB

Pluspunten

• De snelheid van de schijf bevalt mij zeer.

Minpunten

• De geluidsontwikkeling bij het zoeken zou wel iets minder kunnen. Als deze lager zou zijn, is deze schijf onverslaanbaar.

De schijf heeft een zeer hoge lees- en schrijfsnelheid. Dit is een zeer prettige eigenschap daar ik veel met grote audio-bestanden werk. Deze moeten na afloop van de montagewerkzaamheden soms nog een aantal bewerkingen ondergaan. Deze vergen met deze schijf relatief weinig tijd. Naast de zeer positieve snelheid valt de relatief hoge geluidsproduktie bij met name het zoeken op. Deze zou wel iets minder kunnen zijn om er een absolute topper van te maken. Hoewel ik de PC in een afgeschermde aparte kast heb geplaatst kan ik mij voorstellen dat dat onder normale omstandigheden toch als een nadeel wordt ervaren. Verder is de warmteontwikkeling iets welke lager zou kunnen. Maar dit lijkt een onlosmakelijk gevolg van de hoge snelheid waarmee de schijf draait. Deze kleine nadelen wegen echter niet op tegen de grote nadelen, waardoor het voor mij een uitstekende schijf is.

Heb jij ook een WD Raptor WD740GD, 73GB?

Deze kleine nadelen wegen echter niet op tegen de grote nadelen 8)7

Maar ik begrijp wat je bedoelt :+