Apple MacBook Pro MA610B/A Review

tknapen 21 januari 2007, 1.508 views

Apple MacBook Pro MA610B/A

Pluspunten

• Uiterlijk, robuustheid en besturingssysteem (geld voor alle macs, natuurlijk). Snelheid van processor en algeheel systeem.

Minpunten

• geen.

Deze laptop uit amerika gehaald met education discount. Scheelt al snel drie- vierhonderd euro (voor mijn baas). Maar, ook voor mensen die de volle mep moeten betalen, kan ik deze machine zeker aanraden.
De 'look-and-feel' van dit apparaat is ongeevenaard (2.5 cm dik!), scherm lichtopbrengst heel hoog, en de trackpad met de twee vinger-techniek ontzettend fijn om op te werken. Het toetsenbord voelt goed aan, voor een laptop toetsenbord, en de 'glow in the dark' feature ervan geeft echt het gevoel dat je met een of andere toekomstcomputer werkt. Batterijduur valt me mee, zeker met het scherm op lagere brightness haal ik tijdens draadloos internetten en werken zeker 3.5 uur. De Core Duo machines zouden nogal warm worden, maar deze Core 2 Duo versie heeft nu pas twee keer hoorbaar zijn ventilator aangehad, en op schoot heb ik al helemaal geen probleem, hij wordt nauwelijks warmer dan mijn huid. Gelukkig heeft deze versie ook fw800, handig voor externe harde schijven.

Opstarten gaat heel snel (ca. 20 s), en ook draaien van de standaard programma's (mail, browser) is alleen maar zeer snel te noemen. Programma's als MS Office runnen ondanks Rosetta-emulatie voldoende, alleen scrollen is in Word wat langzaam. Natuurlijk koop je de mbp niet om mee te gamen, maar aangezien ik graag zinnige dingen met m'n tijd doe, vind ik dat geen verlies :-) Voor al het andere, wat bij mij vooral data-analyse met Matlab (intel-mac beta), Mathematica (universal) en BrainVoyager (fMRI pakket) is, vliegt deze computer echt de pan uit. Ik heb het geluk nooit te worden gedwongen Windows te gebruiken, en heb Parallels ook niet uitgeprobeerd daarom, maar het behoort tot de mogelijkheden...

Heb jij ook een Apple MacBook Pro MA610B/A?

Sinds wanneer is gamen geen nuttig tijd verdrijf meer? :+