Specificaties 2.0-set met een totaal vermogen van 32 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Creative Gigaworks T40 Series II Review

Tok Tok 22 april 2011, laatste update op 22 april 2011, 1.396 views

Creative Gigaworks T40 Series II

Pluspunten

• Mooie bass, mooie afwerking van het product, voelt kwalitatief goed aan (gebruik materialen)

Minpunten

• Redelijk groot (logisch bij geen subwoofer), de volume bass en treble knoppen zijn soms net te glad om goed rond te draaien

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 5
Ik heb deze set gekocht al set voor erbij. Ik wou een set voor als ik in het weekend bij mijn ouders kwam en had deze set al langer op het oog omdat ze er lekker klassiek uitzien, "ouderwetse" fiber conus met 3 analoge draaiknoppen.

In het begin had ik niet veel verwacht van deze set omdat er geen subwoofer bij zit en daarom de bass minder zou zijn. Maar dit is helemaal niet zo, de bass is prima uitgebalanceerd en omdat het niet uit een subwoofer komt heb je echt bass om je heen en niet van onder je bureau vandaan. Je moet natuurlijk geen bass verwachten waar je kopje koffie van van je bureau trilt, maar wel een mooie zuivere goedklinkende bass.

Ik gebruik geen apparte geluidskaart maar gewoon de onboard Realtek 5.1 HD chipset. Ik heb zelf de equalizer ingesteld en zo klinkt het geluid erg goed. Ik ben dan ook wederom zeer tevreden over dit product van Creative!

Heb jij ook een Creative Gigaworks T40 Series II?

Helemaal mee eens :)

Heb ze zelf ook, de bass is inderdaad gewoon prima aanwezig en in tegestelling tot veel 2.1 / 5.1 setjes van Logitech en Creative, wl in balans en strak. daardoor klinkt het toch echt beter dan een losse sub.

Ook de rest van de tonen komen erg goed door , al is het midden soms ietwat "hol"", maar nog steeds duizend keer beter dan de 1-driver speakers van Logitech.