Specificaties WiFi - Bekijk alle specificaties

D-Link DSM-380 Boxee Box Review

joenevd 20 april 2011, laatste update op 21 april 2011, 1.853 views

D-Link DSM-380 Boxee Box

Pluspunten

• automatisch extra informatie over de films

Minpunten

• Beperkte afstandbediening voor normaal gebruik

Geluidskwaliteit Score: 4
Vandaag toch maar besloten om de bij door te hakken en dit apparaatje op te halen.
Ik zat eigenlijk al maandenlang in mijn hoofd om een dergelijk product aan te schaffen, maar omdat de keuze zo groot was bleef ik het internet maar doorspitten omdat ik mijn keuze niet kon maken.
Vooral de mogelijkheden dat informatie direct vanaf het internet bijgewerkt wordt zodat je kan lezen waar de film over gaat EN de optie om uitzending gemist te bekijken vind ik een Must-Have en daardoor wist ik dat het een XBMC/Boxee variant moest worden.
Verder had ik geen zin in een Atom ION of AMD Fusion mini pc omdat deze met de betere varianten 2 keer zo duur zijn en dan ondersteunt het niet eens alle audio formaten of speelt de films niet vlekkeloos af. Daarnaast zijn er nog niet eens goede drivers voor de Fusion onder Linux.
Zelfbouw vind ik geen optie omdat je dan ook zeker het dubbele uit moet geven en vervolgens moet duimdraaien of het goed samenwerkt met elkaar.

~[Design]
Met het uitpakken was ik zeker verrast van de grootte van het apparaat.
Hij is best klein en omdat de afstandbediening niet in het zicht hoeft te zijn van het apparaat zelf, kan je het apparaatje ook wegwerken in een donker hoekje. Aangezien dit kastje een typisch design heeft, kan dat best een voordeel zijn. Ik vind hem verder niet lelijk maar in dit geval zal het duidelijk een kwestie van smaak zijn.

~[Bouwkwaliteit en afwerking]
Het kastje voelt redelijk robuust aan, het is gemaakt van hard kunstof.
De onderkant lijkt van rubber te zijn.

~[Prijs]
Afhankelijk van wat je precies verwacht van een dergelijk apparaat, had ik het er voor over om de 200 euro neer te tellen. Als je alleen simpelweg films wilt afspelen vanuit een netwerklocatie of usb schijf, dan zou ik eerder gaan voor een PlayonHD2 mini van 90 euro. Als je het meer vergelijkt met een XBMC apparaat dan is dit juist weer de goedkopere oplossing.

~[Gebruiksgemak]
Het is even wennen om in combinatie met de afstandbediening de box te besturen.
Dit komt naar mijn idee voornamelijk omdat de afstandbediening aan de normale zijde erg weinig knoppen heeft.

..wordt vervolgd..

Heb jij ook een D-Link DSM-380 Boxee Box?

En hoe bevalt hij, nu een half jaar later?