Specificaties 5GHz WiFi + router, 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

Linksys E4200 Review

waaromikniet 19 april 2011, laatste update op 19 april 2011, 1.492 views

Linksys E4200

Pluspunten

• Gigabit lan
  • Dual channel sim
  • 450mbps wireless
  • Makkelijk te beheren
  • Port translation

Minpunten

• Kan niet rechtop staan

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 4
Ben sinds vorige week in het bezit van deze router. Ik was op zoek naar een router die port translation ondersteunde. Dus een wan poort doorsluizen naar een ander poortnummer in het lan. De router was heel makkelijk te installeren. De poort translatie werkt prima. Ook in combinatie met mijn ps3 werkt alles vlekkeloos. In het verleden had ik problemen met mijn Linksys WRT54G dat de router reboote op het moment dat ik media server verbindingen aan zette. Ook het wireless werkt goed.Op alle plekken in het huis heb ik een signaal sterkte van goed. Dit is veel beter dan mijn vorige Linksys.

Enige nadeel van de router vind ik dat hij niet rechtop kan staan. Dus hij moet plat op de grond liggen. De plek waar mijn router zich nu bevindt is daar niet echt geschikt voor.

Heb jij ook een Linksys E4200?

Heb deze router ook dit weekend besteld, dus ben benieuwd of die de beloofde resultaten kan waarmaken....
Heb inmiddels ook deze router, aangezien ik overal lovende kritieken las.
Belangrijk voor mij was dat er IPV6 support was, zodat ik voorbereidt ben op de toekomst en goede draadloos dekking, wat bij mijn vorige router Dlink 655 niet echt super was.
Alles aangesloten, firmware update naar 1.0.0.2 (ipv6 support) ging soepel.
Bereik draadloos nu ook uitstekend.
Alleen een groot probleem (voor mij dan), als ik aan het downloaden ben dan is het onmogelijk om nog te surfen op het internet, krijg telkens timeouts. Als het downloaden gepauseerd is, dan geen enkel probleem. Bij mijn vorig router Dlink 655 was het geen enkel probleem gewoon vol downloaden en dan kon je nog gewoon surfen. Misschien dat ik een instelling ergens in de route rmoet wijzigen, dan hoor ik het graag. Als het niet verandert/ingesteld kan worden dan gaat het apparaat gewoon terug en gebruik ik mijn Dlink 655 maar weer die het probleem niet vertoont. Mixed feelings sofar....
De Linksys router hardware is meestal vrij goed. De software die Linksys produceert echter nooit iets om over naar huis te schrijven.

Waarschijnlijk was je met een E3000 wat goedkoper uit geweest zonder echt op snelheid in te leveren.