Specificaties GF GTX 460 (700MHz), 768MB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

Asus EN GTX 460 Direct CU TOP/2DI/768MD5 Review

NaabJ 11 april 2011, laatste update op 12 juni 2011, 697 views

Asus EN GTX 460 Direct CU TOP/2DI/768MD5

Pluspunten

• Ziet er mooi uit (Niet dat je dat ziet, maargoed)
  • Mooie en goede verpakking, alles zit goed vast en dergelijke.
  • Niet al teveel vermogen nodig (Heb hem ingebouwd in een standaard systeem zonder de voeding te veranderen )
  • Asus Smartdoctor is een erg fijn programma m.b.t de fan instellingen
  • Goede kaart overall

Minpunten

• De fan is luid op het maximale niveau (maar koelt dan wel goed!).

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Korte inleiding
Hallo mede-tweakers. Hier mijn eerste review, na het lange spieken van andere reviews zonder er zelf één te posten. Deze gaat dus over de Asus ENGTX460 (768 MB). Dit is de eerste hardware die ik deed inbouwen, dus ik begon getraind met YouTube video's en ik moet zeggen: zoiets inbouwen is een eitje.

Aanschaf
Ik zat nog steeds te werken op de kaart die standaard bij mijn systeem (Acer M5201) werd geleverd. Dit was een Nvidia GT120. Ik vond het toch wel eens tijd worden voor een upgrade, en na lang zoeken, googelen, youtuben en gebruikersreviews te hebben gelezen, toch maar de knoop doorgehakt en deze kaart besteld bij 4launch. De kaart werd netjes op tijd geleverd in een mooie en stevige verpakking. Geen geklaag dus van mij!

De doos
Het is een lange *kuch* tijd geleden dat ik de doos heb uitgepakt, maar wat ik me voor zo ver kan herinneren noteer ik hier.
-Quick installation guide
-Drivers
-Een leren CD mapje voor de CDs in te stoppen. Mooie kwaliteit met "Asus" erop.
-De kaart itself.
-DVI -> VGA omvormer
-DVI -> HDMI omvormer

Installatie
Kastje open, oude kaart verwijderen, nieuwe kaart plaatsen, kastje dicht. Zo luidt de perfecte installatie. Bij mij ging dit in ieder geval niet zo. Ik heb nog de standaard behuizing van mijn systeem, en had van tevoren niet gekeken hoelang de kaart was en naar de ruimte in mijn systeem. Ik moest één harde schijf verplaatsen zodat de kaart nét paste. Gelukkig paste hij wel (naderhand). Als je rekening houdt met de grootte van je kast, zal dit allemaal foutloos vergaan.
Toen alles was geďnstalleerd (hardware matig) startte ik de computer op en ging ik surfen naar de drivers. Zo gevonden op de website van Nvidia en ook zo gedownload en geďnstalleerd. Dit alles ging super. Ook hier heb ik geen bezwaar!

Performance
De kaart vind ik goed presteren. Ik heb geen benchmarks (zal ik nog verzamelen, name a game). Wel kan ik zeggen dat hij Modern Warfare 2, Mafia II, Assassin's Creed II, Crysis (1) en Crysis II (multiplayer demo) op max kan spelen op een resolutie van 1440x900.
Dit is tevens de eerste kaart die ik gebruik om mijn TV als tweede scherm aan te sluiten. Ook dit gaat foutloos. Internetten op computer scherm en een TV serie op het tweede scherm zetten. Ook hier ook ik de kaart niet klagen, en tevens heb ik hier geen bezwaar!

Benchmarks
Benchmarks verwijderd omdat mijn CPU de grafische kaart bottleneckt. Kijk aub op www.anandtech.com voor uitgebreide benchmarks. Danku!

Dit is een zeer degelijke grafische kaart voor een betaalbare prijs. Als je nog informatie nodig hebt, benchmarks of noem maar op, stuur mij dan gerust een DM of plaats hieronder een reactie. Als je vindt dat ik nog dingen moet toevoegen aan deze review of iets moet wijzigen, kan je me dat op de hiervoor beschreven manieren laten weten.

Marco

EDIT: Benchmark MW2 Toegevoegd
EDIT2: Benchmarks verwijderd, foto's toegevoegd.

• Amd thlon II X4 620
  • 8GB DDR2 Ram (standaard bij pc geleverd)
  • Windows Vista x64

Heb jij ook een Asus EN GTX 460 Direct CU TOP/2DI/768MD5?

Dat een kaart niet in joun behuizing past omdat joun kast te klein is is geen negatieve eigenschap van de kaart zelf.

Plus review is wat karig mochten wel wat foto's etc bij
Ik heb de review pas net gepost. Ik zal hem nog updaten met benchmarks, foto's en misschien nog andere dingen die ik momenteel over het hoofd zie. Ik zal de negatieve eigenschap veranderen !
leuke revief

[Reactie gewijzigd door Fujibayashi op 11 april 2011 21:17]

Ik had exact die cpu draaien op een FX790 bord van Gigabyte en ook 8GB ram.
Nu zit ie in een bak met een nieuwe i7 en ik moet zeggen dat de framerates er in het geheel op vooruit zijn gegaan. Volgens mij remt de cpu de kaart te veel af, al weet ik dat niet heel zeker.
Verder wel goede prijs-prestatie.

Heb je een Cinebench 11.5 OpenGL score?
Inderdaad: mijn cpu is echt een bottleneck aan het worden met deze grafische kaart. Ik denk dat ik die benchmarks moet verwijderen, en "echte" moet gaan plaatsen als ik een processor heb die geen bottleneck vormt.

Nee, ik heb geen Cinebench score. Ik zal er deze week (oftewel volgende week, aangezien het zondagavond is) eraan werken.
Er zijn 12 stemmen uitgebracht en heb gemiddeld 2 sterren. Mensen, geef aub opbouwende kritiek zodat ik er wat aan heb! :)
Je kan meer benchmarks draaien (resultaten misschien in een grafiek zetten?)
Temperaturen meten kan ook nog handig zijn ;)

Het moet in ieder geval nog een stuk uitgebreider kunnen, kijk anders naar 4/5 sterren reviews van andere mensen voor wat inspiratie ;)
Kijk dit is een comment waar ik wat aan heb :P Ja ik was nog van plan om benchmarks erbij te posten, maar wou een begin hebben. Er komt/komen nog foto('s) aan en benchmarks. Enige suggesties? Heb de Just Caus 2 demo en Crysis 1? En weet je misschien nog een goed "stress" programma of gewoon gamen op max?
Ik vindt persoonlijk dat je de test resultaten prima kan laten staan.

Dit geeft namelijk een mooie real-life situatie weer, juist omdat je geen top of de line processor hebt.

Kortom, juist verfrissend om te kunnen zien wat de kaart bij 'jan en alleman' zou kunnen uithalen. Het merendeel zal een slechtere pc hebben en de perfecte laboratorium set-up test zijn er al voldoende.
Oké, ik zal ze er dan bij zetten met een opmerking dat ze worden gebottleneckt :)