Steelseries Steelsound 7H 3.5mm Review

Schenkhuizen 10 april 2011, 651 views

Steelseries Steelsound 7H 3.5mm

Pluspunten

• isoleert geluid omgeving, comfortabel zelfs na hele dag dragen, zeer goede geluidskwaliteit, uitschuifbare microfoon, stevige kabel

Minpunten

• je hoort niet wat men om je heen zegt wanneer je de leren earcups gebruikt en hij kan wat warm worden dan

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 5
Ik vind dat de 7H goed scoort op zowel geluidskwaliteit als comfort. Belangrijkste feature is de earcups van leer die er standaard op zitten. Deze creëren zo'n goeie geluidsisolatie! Normaal gesproken heb je dat alleen met zo'n helikopter headset of noise-cancelling ding. Je hoort nog wel wat op de achtergrond als er bijv. luide muziek speelt maar het is meer een soort laag, zacht gebrom. Mijn concentratie is stukken beter met dit ding op. Ik neem hem overal mee naar toe waar het luid kan zijn, bijv. een jaarbeurs of expositie. Je wordt als het ware afgesloten van de buitenwereld.

De microfoon is goed spul, pakt geluid mooi en luid genoeg op en geeft puur geluid. Als je hem niet nodig hebt, kun je hem helemaal inschuiven.

Als je de geluidsisolerende leren earcups niet nodig hebt, kun je ze vervangen door de stoffen earcups die je erbij krijgt. Deze veroorzaken minder warmte en laten meer geluid door, dus ideaal voor langere sessies.

Al met al vind ik hem helemaal top! Zeker waard voor de prijs. (een helikopterheadset kost al gauw $300+)

Wie ben ik? Ik ben sinds 2003 een professionele gamer. Ik reis de wereld af in toernooien voor WarCraft III en StarCraft II (RTS-spellen). Ik heb 6 wereldkampioenschappen en meer dan 100 toernooien gewonnen. De juiste randapparatuur is van het hoogste belang voor een overrompelende prestatie.

Heb jij ook een Steelseries Steelsound 7H 3.5mm?

Je noemt eerst als positieve eigenschap "isoleert geluid omgeving" en zegt daarna bij negatieve eigenschappen dat je niet hoort wat men om zich heen zegt? beetje tegensprekend.
Verder is dit ook juist de bedoeling van de leren oorkappen, gebruik anders de stoffen..
Ben ik het of klinkt deze 'review' een beetje als reclame?

En ook sinds een weekje,

[Reactie gewijzigd door We.are.cake op 10 april 2011 12:10]

Ik maak jou af met SC :D
jk.

Thanks for the review ik wil een nieuwe headset halen en ik zat tussen deze en nog een fatal1ty te twijfelen :]
Ik heb sinds pak m beet 3+ jaar ook Steelseries, maar de kwaliteit is bagger van hier tot Tokyo en terug! Waarom? Om het volgende:

Een paar jaar geleden besloot ik om een nog betere headset te kopen (toen vond im m'n Logitech van ¤60,- al goed) en na het lezen van meerdere reviews, besloot ik een Steelseries 5Hv2 USB aan te schaffen.
Al na een paar maanden viel het geluid aan één kant uit, wanneer ik aan de volumeregeling draaide. Als ik het volume weer wat omhoog deed, werd het meestal wel weer stereo.
Deze heb ik toch maar gehouden in plaats van terug te sturen naar de webwinkel, omdat je dan met allerlei rompslomp en onkosten zit.

Juli van dit jaar besloot ik de door mij al eerder 'ontdekte' 7H USB te kopen. Nog geen drie dagen later viel het geluid wederom aan één kant weg. Na wat tikken op de schelp (rechts), kwam het weer terug.
Het ding opgestuurd en een nieuwe gekregen (tenminste: ik kreeg geen mailtje of wat dan ook wat ze gedaan hadden, maar hij was helemaal nieuw en in originele verpakking, dus vermoedelijk wel omgeruild).
Eerst leek het in orde, maar na een dikke maand zat ik ineens weer met een mono headset!!!! Wat ik ook probeerde, het geluid kwam niet terug.
Alles nagelopen en opnieuw aangesloten, maar ik bleef mono geluid houden. M'n oude 5Hv2 aangesloten (aan de USB geluidskaart van de 7H USB) en dat deed het gewoon perfect.

Ik heb de nieuwe 7H USB uit frustratie kapot gesmeten, want om wéér op te sturen en vermoedelijk een ander knudde headset terug te krijgen, daar pas ik voor.
Heb wel Steelseries zelf nog aangeschreven, waar ik antwoord van hoop te krijgen.
Dat ik drie keer achter elkaar exact dezelfde fout bij Steelseries heb, dan is dat m.i. geen toeval meer. Zo goed als het geluid is, zo bagger is de bouwkwaliteit. Een koptelefoontje van ¤3,- bij de Marskramer houdt het nog langer vol.

Ik ga me eens oriënteren op een Sennheiser PC 360 G4me. Sorry, maar Steelseries heeft het voor mij verpest. Geen enkele headset van hun heeft het langer dan een maand volgehouden. Ik gooi er niet mee (tenzij dat ding weer defect is) en heb geen huisdieren en woon alleen, dus er kan niets mee gebeuren. Doordat de 5H USB wel stereo heeft (los van het soms uitvallen van één kant als ik aan het volume zit), weet ik dat m'n pc niet de schuldige is (en die is nu net 3 jaar oud, waar ook niet mee gesleept wordt.)