Conceptronic CH3HNAS Review

itsieNewbie 6 april 2011, laatste update op 6 april 2011, 1.595 views

Conceptronic CH3HNAS

Pluspunten

• Gebruikersinterface, installatie

Minpunten

• stabiliteit, service

Kwaliteit voeding Score: 4
Was op zoek naar eenvoudige NAS.
In meeste opzichten voldoet apparaat prima.
Installatie is een eitje (als je uitgevonden hebt dat ie niet met WD green caviar HDD overweg kan), snelheid OK etc, maar...
Waar het om gaat is dat het een apparaat moet zijn waar je op kunt vertrouwen, ... en daar gaat het mis.
Het apparaat stopte te pas en te onpas midden in bewerkingen met kopieren van grote aantallen bestanden (audio bibliotheken, foto's ed)....
Folders zijn niet meer te benaderen, zelfs niet meer zichtbaar in GUI.
Reboot helpt soms wel, soms niet direct. Probleem loste zich in meeste gevallen vanzelf op.
Dus weer door met kopieren... zelfde verhaal.
Firmware was up to date, herinstallatie bood geen verbetering.
Conceptronic benaderd, nul nuttige hulp. ga maar naar leverancier was het advies.
Apparaat is vervangen (tevens verouderde router en laptop in die periode vervangen). Dus, eigenlijk gehele netwerk vernieuwd.
Na een hoop gezeur nieuw apparaat gekregen.... zelfde verhaal. Conceptronic weer benaderd, weer nul input.
In het kort: bagger apparaat, slechte support. Veel uren en frustratie aan verstookt.
Ik heb nu een Netgear, prima ding. Heeft me nog niet éénmaal verrast.
Heb nog mijn geld niet retour (na ruim 3 maanden !!) ivm onbrekende originele doos.
Dit is overigens te wijtten aan tussenhandel.
Geen Conceptronic meer voor mij.

Heb jij ook een Conceptronic CH3HNAS?

Ik heb het zelfde meegemaakt had 2 Conceptronic nas-jes.
Een singlebay ander dualbay.
Alle 2 hadden hetzelfde probleem. Als je teveel bestanden aan het overzetten was of het te lang duurde liep die vast.

Als het er eenmaal op zit geen probleem maar als je alles eraf wil halen moet je het in delen doen Per Map verplaatsen of copy paste en dan delete oude locatie.

Uiteindelijk alle 2 wegegdaan en ga eind van de maand een
Synology Disk Station DS1010+ kopen.

Voor mij geen Creaptronic !!

Heb een tijdje (Week of 2) een Synology CS407 gehad was niet zo tevreden over de snelheid. Viel tegen

De nieuwe lijn van Synology is wel goed hoge snelheden.
Ik begrijp niet wat het probleem met WD Caviar Green is. Ik heb in mijn CH3HNAS een WD10EARS en heb er totaal geen probleem mee ondervonden (ik heb wel allerlei andere problemen en bezwaren, zie mijn eigen review, maar die liggen niet aan de disk).
Welke netgear heb je nu gekocht dan, en wat kostte die :P ?
Ben aan het orienteren voor een low-budget nas waar ik evt een kleine linux distro op kan draaien voor ssh, webserver en bittorrent/web-DL client.