Corsair USB Gaming Headset HS1 - Reviews

Corsair USB Gaming Headset HS1 Review

Likos 4 april 2011, 1.767 views

Corsair USB Gaming Headset HS1

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Comfort
  • Bediengemak

Minpunten

• Draadloos zou NOG beter zijn

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 4
Heb deze headset aangeschaft om toch voldoende volume (lees algehele game-ervaring) te genieten als de kids al op bed te liggen.
Heb het even geprobeerd met mijn ipod in-ear dopjes, maar daar krijg ik pijn van aan mijn oren.

Bij het uitpakken was ik meteen behoorlijk onder de indruk van de bouwkwaliteit van de headset. De doppen kunnen over twee assen draaien en je kunt ze ook nog "uitrekken" waardoor ik er van overtuigd ben dat ze op ieders hoofd passen. Sterker nog: Bij mijn kinderen van 2 en 4 (die hem meteen wilden proberen) paste hij ook prima!
De doppen van de headset hebben een zachte foam afwerking, wat lekker comfortabel zit, en werkelijk al het omgevingsgeluid isoleert. De "boog" tussen de twee doppen zijn wel kun leer-achtig materiaal.
Er zit een vaste microfoon aan de linker dop, welke je omhoog en omlaag kan draaien. Dit gaat erg gemakkelijk en blindelings

Er zit een draad van ruim 3 meter aan de headset, waarbij er een volume-bediening zit ongeveer een meter vanaf de doppen. Op de volume-bediening kun je naast het gebruikelijke geluid harder- en zachter zetten ook de microfoon muten. Wat ERG handig gedaan is, is dat de volumeknoppen licht knipperen, zodat je tijdens het gamen de bediening ervan bijna blind kan pakken en bedienen. Er zit een simpel en eenvoudig klittebandje aan waardoor je het overtollige stuk draad kan oprollen...

De installatie was eigenlijk te snel en gemakkelijk om te vermelden. Aangezien het een USB-apparaat is, is het insteken, en na 2sec kun je het als actief playback en/of recording device selecteren (Geinstalleerd op Windows 7 x64)

De geluidskwaliteit is echt top... Tijdens het gamen en films kijken maakt de headset top gebruik van Dolby Digital Headphone, het geluid komt van alle kanten! Ik had vooraf voornamelijk bedenkingen over het mogelijke gebrek aan surroundgeluid bij het gebruiken van een headset ipv mijn Altec Lansing speakerset, maar ik vond het geluid ZO indrukwekkend, dat ik denk dat ik deze vaker ga gebruiken dan mijn speakerset :)

Ik heb net ook nog even de headset op mijn HTPC aangesloten en een 1080P DD versie van Transformers gekeken, ook ECHT goed geluid. Geweldige basweergave en waar ik ook van onder de indruk was is dat het stemgeluid ook echt van voren lijkt te komen, daar waar dit normaal uit je centerspeaker komt.

Voor het testen van de Microfoon heb ik even een conversatie via MS Lync gehad met een collega, die vond de kwaliteit helemaal in orde...

Al met al zeer blij met mijn aankoop

Heb jij ook een Corsair USB Gaming Headset HS1?

Draadloos zou NOG beter zijn dat is geen Negatieve eigenschap dat is een mening want sommige mensen vinden draadloos niks
en het is ook een kwestie hoeveel je er aan uit wil geven neem je een Logitech Wireless Headset F540 dan is die wel draad loos maar 50 euro duurder
Ben nu ook al een tijdje de trotse bezitter van de Corsair HS1 en kan alleen maar beamen wat je zegt.
Erg comfortabel, de oorschelpen hebben een stoffen bekleding, die zoals met alle stoffen oorschelpen wel onderhoud vergt. Bouwkwaliteit is echt heel goed.
Out of the box al een prima geluid,maar je merkt dat hij pas gaat shinen na flink wat uurtjes gebruik.
Maar dan willen de 50mm drivers ook wel van zich laten horen.
Als je in DSP modus zit en je schakeld 7.1 Virtual in dan is het wel ff een wow erlebnis. ( heeft ook nog Dolby Headphone en Dolby Pro Logic ) En in 7.1 gaat het Echt hard, zonder distortion.
De bijgeleverde software is ook wel een pluspunt. Overzichtelijk en veel aanpassingsmogelijkheden, voor gamen bevalt Dolby Pro Logic mij het beste.
Ook zonder de software is de Corsair HS1 prima te gebruiken.
Als je aan voicechat doet dan is de magische stem functie ook wel grappig. Ik schakelde tijdens chats over op "cartoon en dat werkt echt op de lachspieren kan ik zeggen .
Al met al de beste headset ( ik heb er meerdere gehad) die ik gekocht heb en ja, usb, dus niet afhankelijk van een geluidskaart.
Aanrader.

[Reactie gewijzigd door TweakerTweak op 8 augustus 2011 17:34]