HTC Incredible S Zwart Review

PacoPenaNewbie 2 april 2011, laatste update op 2 april 2011, 618 views

HTC Incredible S Zwart

Pluspunten

• 8.0 megapixel camera en filmen in HD 720p
  • Snelheid
  • Geluidskwaliteit
  • Beeldkwaliteit

Minpunten

• Opstartijd
  • Bereik
  • Accuduur blijft problematisch, maar is lichtelijk verbeterd t.o.v. Desire HD

Over het algemeen ben ik zeer tevreden over deze smartphone. Alles wat je nodig hebt (en eigenlijk wat je niet nodig hebt) zit er op. Camera is zeer goed voor een in een smartphone ingebouwde, alleen neemt de kwaliteit snel af als de lichtsterkte afneemt. Camera op de voorkant staat videobellen toe, alleen is het aantal mensen waarmee je kan videobellen niet erg groot, dus voorlopig is het voor mij een overbodige feature. De geluidskwaliteit is tijdens het bellen enorm verbeterd ten opzichte van andere mobiele telefoons en ook de geluidskwaliteit van het afspelen van muziek is er ontzettend op vooruitgegaan, hoewel het afspelen via de bijgeleverde oortelefoons de voorkeur biedt boven het gebruik van de speaker die overigens gek genoeg op de achterkant van het toestel is ingebouwd. Verder is het toestel erg snel, vergelijkbaar met de iphone 4 en applicaties worden ook snel geladen.
Ik snap trouwens ook niet het gezeur van mensen over het design van het toestel. Ja de achterkant heeft een rare vorm, maar het maakt het toestel niet dikker gezien het feit dat het toestel nog maar 0,4 cm dik is. De verhoging zorgt er ook nog is voor dat de camera (in vergelijking met de Desire HD) wel in het toestel verzonken is.
Het eerste nadeel is wel echter de lange opstarttijd waarvoor het toestel meer dan een minuut nodig heeft. Daarnaast ondervind ik regelmatig het probleem dat het toestel geen bereik heeft. Overschakelen naar vliegtuigmodus en dan weer terugschakelen helpt af en toe, maar lost natuurlijk niet het probleem. op. Dit ligt aan het toestel, omdat dezelfde sim-kaart in mijn oude mobiele telefoon wel voor de volle honderd procent bereik heeft. Een probleem wat nog nader onderzocht moet worden.

Heb jij ook een HTC Incredible S Zwart?

Problemen met bereik heb ik niet met deze telefoon.
Lange opstarttijd? Volgens tweakers zelf is de opstarttijd net onder de 9 seconden:

[Reactie gewijzigd door upje op 2 april 2011 14:26]

Wanneer de accu uit het toestel is geweest, duurt het opstarten iets minder dan een minuut. Dat is niet bepaald kort, maar HTC zal weinig moeite hebben gedaan om die tijd te verbeteren.
Gequoteerd van op het einde van die pagina , misschien dat hij dit bedoelt? Iets minder dan een minuut.. Waw.
ben het eens met de review, alhoewel ik de accuduur prima vind, ik krijg hem in 1 dag niet leeg, wat naar mijn mening prima is.

Ik heb hetzelfde probleem met het bereik, en daar ben ik nogal ontevreden over.... Hij verbindt vaak zelf niet opnieuw, en dat mag toch beter van mij... misschien dat de volgende android update helpt...