Specificaties 80GB 3.5" HDD (ATA) - Bekijk alle specificaties

WD Blue WD800JB, 80GB Review

vteuniss 21 oktober 2005, 297 views

WD Blue WD800JB, 80GB

Pluspunten

• Draaien sinds 2002 in raid-0 en nog nooit problemen mee gehad.
  • Redelijk stil en ze worden niet echt warm.

Minpunten

• Geen negatieve eigenschappen.

Toen ik deze schijven in 2002 aanschafte waren het de snelste schijven voor ide die verkrijgbaar waren. Heb ze meteen tot een raid-0 samengevoegd en heb sindsdien nooit problemen gehad. Ook de geluidsproductie en de warmte is me reuze meegevallen.
Verschillende collega's hebben dezelfde schijven. Een daarvan melde dat zijn schijf zachtjes begon te fluiten nadat hij hem 1.5 maand in gebruik had. Na omruiling (gratis !) ook geen problemen meer.

Gebruik de twee schijven zeer intensief voor zowel de OS'en als voor downloaden (>30GB per maand). Zelfs nu kunnen ze nog redelijk meekomen qua snelheid terwijl ze toch inmiddels toch al aardig op leeftijd beginnen te komen.

De enige tekortkoming die ik op dit moment zie is dat de hoeveelheid opslagruimte te weinig voor mij is voor wat betreft downloaden. Ben aan het denken om ze in te gaan zetten voor backup.

Heb jij ook een WD Blue WD800JB, 80GB?