Iomega Home Media Network Hard Drive 1TB Review

radio999 12 maart 2011, 1.851 views

Iomega Home Media Network Hard Drive 1TB

Pluspunten

• Maakt vel herrie onder een tram of trein.
  • Goed gewicht om mee te gooien.
  • Zinkt.

Minpunten

• Brand niet.
  • Doet pijn als je er op stampt.

Features Score: 1
EDIT

Features: Zeer Slecht - De features die er op zitten zijn niet beheersbaar (configuratie) en de werking is onbeschreven in de handleiding (up-to-date handleiding bestaat niet).

Prestaties: Slecht - Wachten, wachten en nog eens wachten.

Geluidsproductie: Acceptabel - Staat in mijn meterkast

Stabiliteit & betrouwbaarheid: Zeer Slecht - Om hem volledig te benutten is een full-time beheerder nodig.

Ondersteuning: Zeer Slecht - Ondersteuning?! Hahaha, handleiding bestaat niet, alleen voor oude versies, fabrikant is verder onbereikbaar.

Prijs: Zeer Goed - El' Cheapo "pay peanuts, get monkeys"

Conclusie:
Perfect kado voor iemand waar je een ontzettende hekel aan hebt!

Heb jij ook een Iomega Home Media Network Hard Drive 1TB?

Onzin, ik heb dat ding al jaren en werkt uitstekend. Je moet het alleen wel even voorzien van de nieuwste software.
Ik heb ook al jaren een HMNHD en hij werkt ook uitstekend. De nieuwste firmware flashen is zeker een goed idee. Daarnaast heb ik hem geroot (zie http://iomega.nas-central.org/wiki/Category:Home_Media)
Als je dat doet, kan het ding erg veel.
Mocht je er vanaf willen, mag je hem gerust naar mij opsturen.
Verschrikkelijke miskoop. Binnen 9 maanden 3 x defect.

Op 6 oktober 2010 heb ik bij de Mediamarkt te Almere een Iomega Home Media Network HDD 1.0TB aangeschaft. Binnen 3 weken heb ik deze moeten retourneren vanwege een defect. De drive werd op geen enkele manier meer herkend. De Mediamarkt heeft de HMHDD opgestuurd en na een week of 4 kreeg ik deze ‘gerepareerd’ terug. Binnen 2 weken was de drive echter weer defect. Mediamarkt bood aan de drive wederom op te sturen, maar op aandringen heb ik een nieuwe gekregen. Op eigen initiatief heb ik er voor de zekerheid ook nog een piekspanningsbeveiliging tussen gezet. Helaas blijkt vandaag, 21 juli 2011, de Iomega Home Media Network wederom defect te zijn en heb k geen toegang meer tot mijn (zakelijke)documenten en nog belangrijker mijn privé foto’s.

Nog even afwachten hoe Iomega gaat reageren. 3 dagen geleden een melding gemaakt, tot op heden nog geen reactie!!!!