Roccat Kave Review

OriginalFlyingdutchman 10 maart 2011, laatste update op 16 maart 2011, 356 views

Roccat Kave

Pluspunten

• Kwalitatief goed geluid
  • Perfecte microfoon
  • Vibration bij bas-tonen
  • Voelt solide aan

Minpunten

• Volume control paneltje is gevoelig voor storing van mobiel.

Features Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 5
Ik wil dit een korte review laten omdat er al een aantal reviews op tweakers staan.
Aan deze reviews wil ik echter 2 dingen toevoegen.

De headset heeft een "force feedback" functie. Waardoor deze kan vibreren bij hele lage bastonen. (explosies in battlefield). Wat de game ervaring nog net dat beetje beter maakt.

Daarnaast wil ik de support van Roccat even aanhalen. Ik heb de headset gekocht bij Alternate, echter ben ik mijn bon kwijt en kan ik geen beroep meer doen op de garantie. Eergisteren heb ik een mail gestuurd naar Roccat omdat mijn microfoon was overleden. Ik kreeg de volgende reactie terug.

Hello Rick,
> no problem, I will send you a new Kave micro.
> In the unlikely event that it should turn out that this doesn’t solve the problem you would need to exchange the Kave at your dealer, though.
> Viele Gre / Kind regards,
> ****
> ****

Dit leken mij 2 interessant toevoegingen aan de overige reviews, die eigenlijk niet onbeschreven mogen blijven.

Heb jij ook een Roccat Kave?

Precies wat jij hebt gehad met de microfoon heb ik ik ook gehad. Kreeg er ook netjes een van roccat. Duitse klantvriendelijkheid die wij in nederland missen?
Klopt het dat je met deze headset je 5.1 speakers uit je geluidskaart moet halen om de headset te kunnen gebruiken?
Niet noodzakelijk, ik gebruik gewoon 3 van onderstaande kabeltjes.

Succes!

[Reactie gewijzigd door OriginalFlyingdutchman op 4 juli 2013 10:38]