Acer AL1917As Zilver Review

yori1989 13 februari 2007, 956 views

Acer AL1917As Zilver

Pluspunten

• 8MS
  • 700:1
  • goede inkijkhoek

Minpunten

• Resonantie bij veel donkere objecten in beeld

Inleiding:

ik was al een tijdje opzoek naar een goedkope LCD/TFT monitor voor mijn bureau.. ik heb weinig ruimte en zo'n groot bakbeest bood eigenlijk geen optie.
Maar mijn voorwaarde was dat ik er k op kon gamen. Na een tijdje gezocht te hebben in office centre's kwam ik deze tegen.

verpakking/doos
Het scherm heb ik opgehaalt en het viel op dat het een handige verpakking was, een simpel toch degelijk doosje met een handig handvat. en het gewicht valt ook wel mee met 5.7 Kilo

inhoud
Toen ik het doosje openmaakte kwam het scherm tevoorschijn..
''Jemig wat groot'' dacht ik bij mezelf. dat komt omdat ik 17'' gewend ben..

er zat netjes een D-SUB/stroom kabel bij.. een CD en een paar boekjes m.b.t. garantie. en natuurlijk de monitor-voet

bijgeleverden
Voor de prijs van deze monitor is niks op aan te merken. ik vind het jammer dat er geen drivers bij zitten op de CD-ROM. al had ik dit wel verwacht. maar is ''gewoon goed''

en... Het scherm
Het scherm zat netjes verpakt in de doos.. stevig tussen het piepschuim.

Er zat een dikke plastice hoes over het LCD-paneel. wat mij extra veilig gevoel gaf.. omdat ik 1,5 uur in de trein heb gezeten en mij bij elke wissel even mijn monitor extra vast hield ( als een kind zo blij )

Installatie
Ging erg makkelijk, monitor zet je gemakkelijk op de voet.
Iets minder is dat je de D-SUB kabel niet zo makkelijk op de montor bevestigt.

aangesloten !
toen ik hem aan deed zag ik een mooi ACER logo(* mooi.. :P)
Het beeld zag er goed uit.. wel even de helderheid verandert naar mijn eigen voorkeur. je zou er wl zo mee aan de slag kunnen.

Beeldkwaliteit is echt in-orde, lekker scherm.. ik moet er nog wel films op kijken (nog niet aan toe gekomen).

Ik gebruik hem nu ongeveer een halve maand en hij doet het nog steeds goed.

Rensonatie ?
wat mij al snel opviel is dat de montior bij Zwarte kleuren een hele hoge toon produceerde (als een televisie).
Bij wit is dit weer weg.. ik kan niks vinden op internet over dit probleem.
Als je de helderheid boven/of op 70 zet is de hoge toon weg

de prijs... deze monitor kostte me 170 euro bij office center(excl btw) maar die krijg ik weer terug.
Prijs/kwaliteitsverhouding is echt DIK in-orde.

Gebruikt i.c.m.
Asus Geforce 6800XT

EDIT 13-02-2007:

Ik heb toch maar support bij ACER aagevraagd m.b.t. resonantie.
Dit begint zeer vervelend te worden ik krijg er zelfs hoofdpijn van.

Ik hoop dat we een goede uitkomst krijgen, aangezien ik verwacht dat ACER toch wel een behoorlijke service biedt.
Fysieke klachten zullen nooit en te nimmer de bedoeling moeten zijn.

Ik hou jullie op de hoogte.. mochten meer mensen hier last van hebben, Post hier iets en ik zal nog een update geven wat ACER voor een oplossing gaat bieden.

Heb jij ook een Acer AL1917As Zilver?

De hoge toon die je krijgt heeft te maken met de instelling van je helderheid... Hier heeft bijvoorbeeld de 930BF van samsung ook last van. Geen hoge toon als de brightness hoger dan 70 staan, lager wel...

Waarschijnlijk wordt dit veroorzaakt door de backlight electronica...
Ik heb het geprobeert en.. het werkt..

dankje ! ik heb op google gezocht maar nergens kon iker wat over vinden. ik zal het even in me survey zetten

Edit: werkt toch niet :'(
Ik zal kijken of ik nog iets anders weet te bedenken. Zoja dan krijg je nog bericht van me. Kun je nog even in je survey zetten met welke videokaart je de monitor hebt gebruikt?
Staat erin,
ik hoop dat je nog wat weet te bedenken... :)
Bij mijn 930BF werkt het idd. Bij 69 hoor ik de toon en zodra ie op 70 of hoger gaat is ie weg.

Helaas is 70 voor mij veel te hoog, ik heb het nu op 23 staan en dat bevalt mij het beste.

Wel erg intressant dat het werkt.

Ja het is offtopic, maar ik wou het toch ff melden :)
Al geprobeerd om eerst in de monitor de brightness hoog te zetten en vervolgens vanuit je video drivers de brightness omlaag te zetten?
Ik heb geen oplossing voor je maar ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn 19 inc. CRT scherm. Boven een vernieuwingsfrequentie van 72mhz gaat hij bij een volledig wit scherm ook ontzettend piepen (zo’n hoog constant irritant gepiep) bij 72mhz en lager heb ik nergens last van.
Hm.. Dit is wel zeer vervelend iets.. ik hoop nog wat te horen van Acer Support.. nog niks gehoord iig.

Deze hoge toon bevordert mijn hoofdpijn :'(