Creative Fatal1ty Gaming Headset - Reviews

Creative Fatal1ty Gaming Headset Review

OrangeTux 18 februari 2011, laatste update op 6 februari 2012, 1.845 views

Creative Fatal1ty Gaming Headset

Pluspunten

• Mooi vormgegeving.
  • Goed geluid
  • Goede opnamekwaliteit.
  • Volumeregelaar en aan/uitknop microfoon aan het snoer
  • Microfoon is los te koppelen!

Minpunten

• Wanneer je hem om je nek hangt zit die strak
  • Niet in hoogte verstelbaar
  • Bij gebruik op de fiets maakt het ding lawaai door de wind

Features Score: 3
Opnamekwaliteit Score: 3
Omdat mijn oude Sennheiser het na een maand of 7 had begeven had ik een nieuwe koptelefoon nodig. Ik wou ook graag een microfoon erbij, dus het werd werd een headset. Omdat vrienden van mij deze koptelefoon al hadden (niet met 3,5 mm plug maar met een USB-aansluiting) was ik ge´nteresseerd in deze koptelefoon. Ik heb uiteindelijk headset gekozen met 3,5 mm plug omdat ik deze nu ook kan uitsluiten op mijn mobiele telefoon.

Geluid
Het geluid is prima van deze koptelefoon. Ik houd er niet van als de bas te veel aanwezig is en dat is bij deze headset niet het geval. De bastonen zijn goed in balans met de andere tonen. Aan het snoer zit een volumeregelaar zodat je ook daarmee het volume kan regelen. De headset dempt de achtergrondgeluiden matig, maar niet slecht. Als je je volledig wil afsluiten van de buitenwereld dan moet je de koptelefoon hard zetten. Persoonlijk vind ik het wel prettig dat ik wel iets van mijn omgeving hoor.

Microfoon
Het opnamegeluid is helder en duidelijk. Op Skype ben ik heel duidelijk te verstaan. De microfoon is aan en uit te zetten met een schuifknop op de volumeregelaar. Dit vind ik heel makkelijk als er even iemand je kamer binnenkomt om wat te vragen tijdens een Skypegesprek. Een ander pluspunt is dat de microfoon afneembaar is. Wanneer ik naar school ga laat ik de microfoon gewoon thuis zodat ik niet als Řbergamer er uit zie in de trein.

Vormgeving
De koptelefoon is mooi vormgegeven. Met rood en zwart Ŕn met de handtekening van Jonathan ´Fatality´ Wendel. Maar het heeft toch wel een aantal minpunten. De headset blijft goed 'strak' om je hoofd zitten, maar dit is tegelijk ook een nadeel wanneer je de headset om je nek hebt hangen. Dan ziet die ook een beetje strak waardoor die wat knelt wanneer je de headset om je nek hebt hangen. De headset is ook niet in 'hoogte' verstelbaar. Wanneer je een erg lang hoofd heb kan het zijn dat de headset te klein is. Bij mij is dat niet het geval en dan is zit deze headset prima. De schelpen zijn afgewerkt met een zachte rand.
Een laatste minpunt merkte ik tijdens het luisteren van muziek op de fiets. Door de vormgeving veroorzaakt de wind een behoorlijk irritant geluid dat sterk aanwezig is.

Deze headset is een prima headset voor de prijs. En hij ziet er ook nog eens stoer uit. Een aanrader voor iemand die niet al te veel geld wil uitgeven aan een degelijk headset.

Heb jij ook een Creative Fatal1ty Gaming Headset?

Nette review.

Alleen is deze headset ook niet bedoeld om op de fiets te gebruiken :P
ik gebruik deze headset nu al ongeveer 2 jaar en hij werkt nog prima !
hij zit lekker om je oren en de sound is perfect. een echte aanrader als je niet te veel geld wilt uitgeven !

en je zegt hier :

de headset is WEL in hoogte verstelbaar, je kan het zelf zien op de foto's die je er bij heb gezet.

voor de rest klopt het wel wat ie allemaal zegt zit veel van zijn eigen mening bij. dus bij deze rate ik hem 3/5 . er konden nog wel wat leuke foto's bij etc.
Welke foto's? En inderdaad, deze headset is wel degelijk in hoogte verstelbaar.
bedoel de foto's die bij specs & afbeeldingen staan :)
Bas niet te overmatig ? Ik vond juist de bas altijd erg hard overkomen. Daar heb ik er destijds ook een poosje een voor gehad.