iHome iP90 2.0 (Zwart) Review

ChiLLeR 26 januari 2011, laatste update op 11 juli 2011, 2.029 views

iHome iP90 2.0 (Zwart)

Pluspunten

• wakker worden met aparte playlist op iPod
  • goede geluids weergave
  • mooi design

Minpunten

• kan nog even geen verzinnen

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 4
Ik was al een tijd op zoek naar een wekker radio waarmee ik wakker kon worden met de muziek vanaf mijn iPhone.
Er is best veel keuze uit iPhone docks maar ik had een aantal eisen. Namelijk de volgende:
- mooi strak design
- snooze button
- wekker die het ook doet zonder iPhone
- niet te duur (ca. 100euro)

Zo kwam ik op de iHome uit, in Nederland vrijwel nergens te krijgen maar uiteindelijk een betrouwbare webshop gevonden die hem op voorraad had.

De wekker heeft 2 alarmen die afzonderlijk zijn in te stellen. Je kan kiezen uit weekdays, weekend of 7 days. Wakker worden met buzzer, radio (FM/AM), via iPod of via Playlist.
De playlist is de mooiste optie. Je maakt in iPod een playlist aan genaamd 'iHome' en de wekker gebruikt deze playlist om je te wekken.

Het aantal minuten dat de snooze button de wekker doet snoozen is op de minuut nauwkeurig in te stellen. Het black/white LCD scherm heeft een backlight dat op 6 niveaus te dimmen is.

Het geluid vind ik erg goed voor wat er uit dit formaat speakers te halen is. Er zit een flinke bas weergave in. Er is een equalizer aanwezig waarmee je bass, treble en balance kan instellen. Ook is er een 3D sound mode. Voor wat ik er van hoor lijkt het mij een soort loudness functie.

Er is een backup battery functie. Dit betekend dat als de wekker zonder stroom komt dan gaat hij over op 2 penlites en zorgt ervoor dat toch je wekker afgaat.

Update mei 2011: Helaas is per eind mei de iP90 stuk gegaan. Hij kapte er in eens mee en was niet meer aan de praat gekregen. Terug gestuurd naar de leverancier en heb mijn geld terug gekregen.

Heb jij ook een iHome iP90 2.0 (Zwart)?