Sony Vaio AR21S Review

Len_v 27 oktober 2006, 657 views

Sony Vaio AR21S

Pluspunten

• Mooi
  • Snel
  • Perfect beeld
  • afstandsbediening
  • Blu-ray

Minpunten

• Iets licht lekkage onderin bij zwart/donker beeld
  • Batterij duur
  • gewichtig

Wat een geweldige laptop is dit zeg! Hij koste een beetje, maar dan heb je ook echt wat. Een week in bezit.

Hij is supermooi, snel en de beeldkwaliteit is (mede door x-black) perfect. Ik gebruik deze laptop voor vooral grafische programma's zoals het gehele Adobe en Macromedia pakket. Hierdoor was een perfecte beeldkwaliteit en kleurweergave een pr. Ik moest wennen aan de hoge resolutie (1920x1200), erg klein allemaal. Maar voor het werken aan grafische bestanden is dit echt ideaal.
En klein minpuntje is dat bij zwart beeld zich onderin over de gehele breedte ietsje licht lekkage voordoet. Maar dit is echt heel weinig en het lijkt ietsje minder te worden, maar misschien is dat omdat ik eraan begin te wennen.

Ook zit er een blu-ray drive/brander in waar ik voorlopig niks mee zal doen, maar handig voor de toekomst. De AR21s is volledig HD en trailers van de Apple site zien er in 1080p erg mooi uit. Ik zal hem binnenkort ook eens op een grote HD-tv aansluiten via de HDMI uitgang, het schijnt dat HD dan echt tot z'n recht komt.

Ook zit er een afstandsbediening bij die perfect werkt met windows media center. Film en tv kan je hier prima op kijken.. Leuk dat je ook je faforite programma's ermee kan opnemen. Ik sluit m aan op mijn versterker en je kan op afstand naar je favoriete MP3'tjes zappen, helemaal leuk!

Verder typt naar mijn menig het keyboard lekker en zitten er handige sneltoetsen op. Aan de knopjes van de muis zal je even moeten wennen, deze zitten namelijk aan de voorkant van de laptop. Dit kan soms onhandig zijn wanneer je de laptop tegen je buik op je schoot hebt staan. Je drukt deze muisknoppen wel gewoon vanaf boven in btw.

Het is een behoorlijk grote iets aan de zware kant 17" laptop waardoor hij iets minder makkelijk te vervoeren is. Maar dat weet je als je een 17" laptop koopt, en met een goeie tas valt het ook wel weer mee.
De batterij houdt het niet lang vol en gaat ongeveer 1,5 uur mee. Voor mij geen probleen sinds er op de meeste plekken gewoon stopcontacten zijn.

Zo nu en dan speel ik ook eens een spelletje, Oblivion draait bijvoorbeeld prima!

Je kunt met de AR21s echt veel te veel doen... Hij bevalt me uitstekend en ik weet zeker dat je er geen spijt van zal krijgen!

Heb jij ook een Sony Vaio AR21S?

Ik heb eerst ook de AR21M gekocht, naderhand toch ingeruild voor de AR21S.

Het probleem met de licht lekkage treedt bij mij ook op. Voor zo een dure laptop zou je dat eigenlijk niet mogen verwachten.

Verder is het gewoon een geweldig ding. F.E.A.R. erop gespeeld en moet zeggen dat het heel smooth gaat.
* n4m3l355 prods Kai,
misschien ook een surveytje van kai om een idee te krijgen wat hier staat? :D
Ik heb me toevallig onlangs de AR21M gekocht.
vrij vergelijkbaar qua specs, een klein nadeel wat ik vind is dat het zijflapje vd utp los kan worden gehaald, eruit kan en vervolgens gaat het terugdrukken ietwat moeilijk.
Idem trouwens de lichtlekkage, wat me wel opvalt dat deze tov mn ouwe vaio een stuk minder warm wordt.