Dune HD Smart D1 Review

238498 8 januari 2011, laatste update op 8 januari 2011, 6.908 views

Dune HD Smart D1

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Speelt alles (tot nu toe)
  • Audio ondersteuning
  • Snel

Minpunten

• Blijft een hoop geld.

Geluidskwaliteit Score: 5
Na een jaar of 3 heeft mijn popcorn A-110 het begeven. Na een zoektocht waar de mankementen en ergernissen van de popcorn in zijn meegenomen kwam ik uit bij de Dune en popcorn c-200serie. Voornamelijk de ondersteuning van bluray menu's was erg belangrijk en de ondersteuning voor ondertiteling. Als bijkomend voordeel kwam de audio naar voren welke betere/meer ondersteuning had als de popcorn. Ook na het lezen in diverse fora over de firmware en bestaande issues toch voor de Dune gegaan.

1 dag in bezit:
Na een dagje spelen even mijn 1e bevindingen delen.

Opstarten
Niks anders te melden als snel.

Uiterlijk:
Helemaal persoonlijk maar deze spreekt mij zeer aan. Een mediaspeler moet voor mij er een beetje tussen uit springen en geen onderdeel zijn van de stereo. Een mooi leuk klein kastje. Alles is metaal en voelt en ziet er stevig uit. Het display vind ik er erg mooi bij staan. De B1 versie is hetzelfde alleen zonder display.

Menu
Goed overzichtelijk en logisch ingedeeld. Alle onderdelen zijn snel en makkelijk te vinden. Geen pracht en praal maar voor een menu is dit standaard ook niet nodig. Dit kan later nog aangepast worden. Alle mappen en folders zijn snel te vinden. De dune is aangesloten via een netwerk kabel en er is simpel door het netwerk te browsen. De HD die ik uit de popcorn even heb overgehangen is gelijk benaderbaar en de de films spelen gelijk af.

Film beeld
Netwerk (bekabeld)
Een mkv aangezet van BBC planet earth. Waanzinning scherp!! Ondertiteling en audio zijn via de afstand bediening simpel in te stellen tijdens het spelen. Geen hapering of problemen met het switchen. Ook TV series zien er stukken beter uit als voorheen. ondertitelingen lopen perfect, skippen spoelen en spelen met audio en ondertitels zijn geen probleem voor de machine.

Interne schijf
DVD's en bluray speelt hij als een zonnetje. Alles gaat vloeiend is strak en scherp. Tijdens de film spelen met de verschillende opties gaat vloeiend en levert geen problemen op.
Overigens weinig verschil met opstarten met HD en zonder HD (Samsung HD103SI 1TB) blijf erg snel

Vergelijk popcorn A-110
Vergelijking Popcorn A-110 is niet erg eerlijk aangezien dit een model is van 3 jaar geleden, maar het is mijn enige vergelijk:
- Beeld is super strak en scherp. Met de popcorn was ik al helemaal blij, maar beter kan dus schijnbaar nog beter!
- De afstandsbediening is een licht plastic dingetje, wel logischer ingedeeld en vergeleken met de popcorn schakelt deze uit alle hoeken :)
- Audio klinkt op de dune echt helemaal lekker uit de doos.
- Films met de info knop kan je de framerate zien. in de film pakt de Dune de hoogst mogelijke instelling zonder fine-tunen van het apparaat.
- Snel!

Na 1 dag helemaal blij met mijn nieuwe hebbeding. Uit de doos zijn de settings al goed te noemen. Nu rustig aan gaan tunen en aanpassen aan mijn voorkeuren.
Yadis wil ik er graag bij gooien voor een mooi menu en overzicht.
Er is een beta firmware die ik er op wil zetten.
Settings nog aanpassen (geen idee of dit nog verschil gaat maken) voor beeld en audio.
Netwerk connecties via UPNP en SMB

Heb jij ook een Dune HD Smart D1?