Specificaties 5.1-set met een totaal vermogen van 48 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Logitech X-530 Review

XrayWDNewbie 11 oktober 2006, 377 views

Logitech X-530

Pluspunten

• Vormgeving

Minpunten

• Bas weergave initieel veel te hard.
  • Plop geluid indien op zelfde lijn met apparaten die sporadisch in en uit geschakeld worden

Mid- en hoogweergave Score: 3
Basweergave Score: 1
Film/gameweergave Score: 3
Muziekweergave Score: 4
Ik bezocht mediamarkt met de bedoeling een goedkoop maar degelijk surround systeem te vinden.
Logitech is naar mijn mening geen slechte leverancier van luidsprekers dus toen ik deze interessante aanbieding aantrof voor 79,99 eur was de keuze al half gemaakt.

Omdat ik geen enorm grote kamer heb zijn de kabels voor mij lang genoeg. En het kleinste kind kan de bekabeling in orde brengen. Aan het feit dat je bekabeling wat chaotisch kan worden kan niets verholpen worden dus daar moet je het maar mee doen. Het kleinste kind kan ze aansluiten en zodoende het systeem werkende krijgen.

In windows xp had ik voorheen een realtek paneel voor geluid maar de nVidia nvmixer is massa's beter qua bruikbaarheid voor deze boxen. Je kan de bass (die mij de eerste dagen hoofdpijn bezorgden wegens veel te hard) laag zetten en zodoende van deze (grootste) nadeel van het systeem af geraken. Verder moet ik nog opmerken dat de rear boxen niet blijken te werken in 5.1 modus. Maar als je (zowel in RealTek als in nVidia frontend) op 7.1 geluid overschaakt worden ze wel ingeschakeld.

Ik heb ook vaak last gehad van een plop geluid ten gevolge van de frigo die op de zelfde verdeelstekker staat. Dit probleem wordt hopelijk van de baan geruimd als ik de stroomtoevoer voor de speakers op een andere stopcontact aansluit.

Qua prijs kwaliteitsverhouding vind ik dit een heel goed produkt en mits wat getweak kan je er het maximum aan plezier uit halen en de vervelende eigenschappen de kop indrukken.

Heb jij ook een Logitech X-530?